Zanimljivosti

Nauka zna zašto: Muškarci su najprivlačniji sa 50 godina, za žene važe neka druga pravila

Studija iz magazina Science Advances bazirala se na osnovu 200.000 korisnika i broja poruka koje su primali od suprotnog spola tokom mjesec dana korištenja “popularnog besplatnog servisa za upoznavanje”.

Kada je riječ o traganju za partnerom na internetu, nova studija je pokazala ogromnu disproporciju u privlačnosti: muškarci su najprivlačniji ženama sa 50 godina, dok su žene najprivlačnije sa 18 godina.

Naučnici su istraživanjem otkrili da li su osobe koje su slale poruke poželjne na temelju istih kriterijuma.

-Starosni gradijent za žene je definitivno iznenađujući, posebno zbog toga da je stabilno opadao od starosnog doba žene sa 18 do 65. godine, i s obzirom koliko je strmo padao-rekla je Elisabeth Brach, profesorica psihologije na Univerzitetu u Michigenu i autorica studije.

Ta studija nije anomalija, piše New York Times. Servis za upoznavanje OkCupid objavio je 2010. godine da se njihovi muški članovi starosti od 22 do 30 godina gotovo isključivo fokusiraju na partnerke koje su mlađe od njih.

-Prosječni 30-godišnjak istu količinu poruka pošalje tinejdžerkama i ženama svojih godina-napisali su tada iz OkCupida.

Oni su otkrili i da muškarci, kako stare, traže sve mlađe i mlađe djevojke, dok u većini slučajeva ne prihvataju da njihova partnerka bude starija od njih.

-Muška opsjednutost mladošću iskrivljuje proces upoznavanja partnera-navode iz OkCupida.

… evening 🏊🏽‍♂️🏊🏽‍♂️🏊🏽‍♂️

A post shared by too grown. (@irvinrandle) on

Ova studija u časopisu Science Advances nije iznenađenje za razvojne psihologe koji kažu da se poklapa sa evolucionom teorijom parenja i time da mladost sugeriše plodnost. Takođe, muškarčeva privlačnost raste kako raste i njegov stepen obrazovanja. Što se žena tiče, njima privlačnost raste do prve diplome, a poslije toga opada.

Psihologica Michelle Drewin kaže da osobe koje žele da upoznaju partnera preko interneta i aplikacija tamo ispoljavaju svoje težnje i da se te težnje nerijetko razlikuju od njihovih želja u pravom životu. Studija je i ovo potvrdila: 25 odsto korisnika poslalo je poruke osobama koje su bile poželjnije od njih.

-Te poruke su kao i kockanje na automatu, mala investicija u nadi da će profit biti ogroman. Zašto ne biste sebi dali šansu da pobijedite. U pravom svijetu, žena sa masterom koja zna koju knjigu obožavate, govori nekoliko stranih jezika i otkrije kako se liječi neka rijetka bolest, može da bude i nedvosmisleno privlačna- rekla je Drewin.