ReceptiZanimljivosti

Želite savršenu figuru? Za vas je intervalni post, pravite 12 sati pauze između obroka, evo i kako

Izbjegavanje hrane u noćnim intervalima osmišljeno je kako bi se spriječile bolesti, osigurao bolji san i pomoglo kod gubitka težine. Jorge Herranza, stručnjak za prehranu iz Madrida za njemački „Vogue“ pojašnjava zašto bi najmanje 12 sati trebalo proći između večere i doručka. Ovaj period on naziva intervalni post.

-Posebno tokom ljeta trebali biste izbjegavati kasne obroke, jer možda pokušavate izgubiti težinu, ukloniti tvrdokorne masne naslage ili jednostavno bolje paziti na svoje zdravlje. Šta god da je razlog, dobar je.

Dobra je ideja postaviti vrijeme obroka na sedam ili osam navečer (naprimjer, od ponedjeljka do četvrtka), a zatim precizirati doručak sljedećeg dana na sedam ili osam ujutro. Ako možete i ako vam raspored to dopušta, čak možete zadnji obrok u danu imati u 18 sati naveče i tako ćete se približiti 16-satnoj pauzi u jelu

On je svjestan da je ljeto period kad manje prakticiramo fizičke aktivnosti, a više uživamo u kasnim večerama na terasi, pa stoga preporučuje da se zdravije hranimo.

– Cilj intervalnog posta je provesti najmanje 12 sati bez unosa hrane – do 16 sati. Tokom tih „magičnih“ 12 sati vaše tijelo aktivira autofagiju, proces obnove stanica koji smanjuje rizik od mnogih bolesti (uključujući rak), smanjuje, regulira napetost i opušta metabolizam (kako bi se tijelo naučilo koristiti masti kao gorivo) – objašnjava Herranz.

Nekoliko studija pokazalo je prednosti zdravog noćnog poliranja kako bi se postigao niži indeks tjelesne masti. Djelimično zato što su hormoni odgovorni za kontrolu našeg tjelesnog šećera i masti manje aktivni noću. Idealno vrijeme za večeru ovisi o navikama svake osobe, doručak je uvijek bolje malo odgoditi.

-Počnite s razdobljima koja su bliža 12 sati, a ako se osjećate dobro, povećajte vrijeme „posta“, jer dobar je za um i izgled – savjetuje stručnjak David Lloyd Aravace i dodaje:

-Dobra je ideja postaviti vrijeme obroka na sedam ili osam navečer (naprimjer, od ponedjeljka do četvrtka), a zatim precizirati doručak sljedećeg dana na sedam ili osam ujutro. Ako možete i ako vam raspored to dopušta, čak možete zadnji obrok u danu imati u 18 sati naveče i tako ćete se približiti 16-satnoj pauzi u jelu. Ovakav režim ishrane prakticira Elsa Pataky zahvaljujući kojem ostaje u formi i zadržava težinu. Ona priznaje kako nikada ne jede nakon osam sati naveče.