Tokom porodiljskog odsustva odlučila je osnovati firmu, danas je kraljica ruske trgovine i ima milijarde

Piše: Redakcija

Nastavnica engleskog jezika, majka četvero djece, tokom porodiljskog odsustva s posla odlučila je u svom stanu osnovati kompaniju. To se desilo 2004. godine, a danas je to najveća ruska kompanija za online prodaju sa 15.000 zaposlenika i godišnjom prodajom od milijardu dolara.
– Na početku sam sve radila sama. Skupljala sam robu i dostavljala je kupcima do kojih sam putovala autobusom ili metroom – priča Tatyana Bakalchuk, osnivač kompanije Wildberries.

Bakalchuk (42) zamislila je firmu Wildberries za ljude slične njoj: majke s malo novca i bez vremena za šoping. Naručivala je robu naveliko iz kataloga iz Njemačke, slikala je i postavljala na website.

Mušterije nisu morale unaprijed plaćati, a roba im je dostavljana umjesto da je sami moraju pokupiti.

Prema podacima istraživačke kuće Data Insight, Wildberries je danas lider sa 7 posto udjela u tržištu „teškom“ 14 milijardi dolara. Još nekoliko kompanija pretenduje na lidersku poziciju, a iza svih njih stoje velike međunarodne korporacije ili neko od ruskih milijardera.

Među ruskim online prodavačima, Wildberries ima najefikasniju logistiku i najvjerniju bazu potrošača, rekao je Fedor Virin iz Data Insighta.

Firma brzo rasla
Inače, godinu dana nakon osnivanja, Bakalchuk je bila u mogučnosti da zaposli kurire za dostavljanje robe. Ubrzo robu više nije mogla skladištiti u svom stanu, pa je morala iznajmiti skladište za sve veće gomile paketa i kutija.

– Svaki put bismo selili u novo skladište s dovoljno prostora da se igra fudbalska utakmica, i ja sam mislila da ćemo tu biti godinama. No, ubrzo zatim zatrebalo bi nam još prostora – kaže Bakalchuk.

Njen muž brzo je napustio svoj posao i počeo raditi s njom, a kasnije im se pridružio još jedan prijatelj kao investitor. Njih troje su danas vlasnici kompanije s podjednakim udjelom. Kasnije su im se obraćali brojni drugi investitori, ali su odbili sve ponude.

– Wildberries ima široku bazu kupaca, veliko znanje, odličan asortiman i logističku mrežu. Oni su odličan poslovni partner – kaže Claudio Cavicchioli, šef ruskog odjela L’Oréala.

Imaju novo sjedište
Dnevno imaju po 150.000 narudžbi koje isporučuju pomoći 600 kamiona i kombija u Rusiji i nekoliko susjednih država. Upostavili su 1.700 mjesta gdje se može uzeti narudžba, ali se ujedno može isprobati odjeća i vratiti ukoliko ne odgovara.

Ove jeseni ponovo sele u novo sjedište firme u centru Moskve.

– Ponekad se osjećam kao da se vozim u brzom vozu, bez mogućnosti da iz njega izađem – kaže Bakalchuk, piše Bloomberg prenosi BiznisInfo.

Pročitajte još

U skladu s novom europskom regulativom, nadogradili smo politiku privatnosti i korištenja kolačića. Koristimo kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Slažem se Pročitaj više

Politika privatnosti