Teme

Philip Treacy: Upoznajte kralja šešira

Sve do Drugog svjetskog rata bilo je nezamislivo da modno osviještena žena izađe iz kuće bez šešira. Nakon rata, moda se promijenila i šeširi se mogu vidjeti gotovo isključivo na plažama. Razlog padu popularnosti nije poznat, no krivicu teoretičari mode pripisuju proliferaciji novih automobila, bujnim frizurama i porastu popularnosti sunčanih naočala, koje su zamijenile obode pri zaštiti od sunca. No, moda nošenja šešira se posve održala u Engleskoj, pa je sasvim očekivano i da danas najpoznatiji dizajner šešira potječe s Britanskih ostrva, a to je Philip Treacy. Njegovi šeširi nisu ni nalik na klasične šešire – to su djela umjetničke imaginacije, koja često liče na skulpture, a nekada daju potpuno nadrealan oblik čitavoj figuri na čijoj se glavi nalaze.

Philip je rođen u jednom malom selu u Irskoj 1967. godine i još od malena je pokazivao interesovanje za modu. Odrastajući pored lokalne crkve, nepozvan bi odlazio na vjenčanja samo da bi posmatrao lijepo sređene ljude, a sestrinim je lutkama još kao dječak šivao haljine kad bi majka bila podalje od šivaće mašine. Modom se ozbiljnije počeo baviti tokom studija na Nacionalnom koledžu umjetnosti i dizajna, gdje je počela njegova šeširska priča, a predanost, talent i vizija doveli su ga do prestižnog londonskog Kraljevskog umjetničkog koledža, gdje nije postojao program dizajna šešira, te su odlučili da s Philipom naprave eksperiment u toj oblasti, što se pokazalo uspješnim.

Philip i njegova pokojna muza Isabella Blow

Bilo je to vrijeme kada je Philip upoznao Isabellu Blow, glamuroznu, ekscentričnu i posve neobičnu modnu urednicu magazina „Tatler“ za koju je veliki Alexandar McQueen govorio kako je „poput divlje ptice koja čeka da odjeća poleti“. Nepopravljivo sklona svemu što je raskošno, pretjerano i posebno, čak i odmetnički, Issie je imala nepogrješiv osjećaj za pronalaženje talenata.

– Ja sam poput svinje u potrazi za tartufima, no nikada ne tražim namjerno – govorila je Blow, vječito neuredno našminkanim usnama. Jedan od tih rijetkih „tartufa“ bio je i sam Philip Treacy.

EKSCENTRIČNA UREDNICA

Mladi Philip prvi je put sreo Blow kada je u redakciju magazina „Tatler“ donio jedan od svojih šešira u koji se ekscentrična urednica odmah zaljubila. Ubrzo nakon tog susreta na hodnicima „Tatlera“ mladi dizajner je počeo živjeti s Isabellom i njenim suprugom, te je u podrumu njihovog londonskog doma počeo graditi svoju modnu odiseju.

– Ona nije bila poput bilo koga drugog. Tolike sam šešire izradio za nju, a ona je i one najekstravagantnije nosila bez ikakvog povoda. Ljudi su je stalno pitali na kakvu zabavu ide, jer im je izgledala suviše dotjerano, a ona ih nije nosila samo za posebne prilike. Vozila se u autobusu sa šeširom na glavi, a šešir bi katkad bio toliko velik da bi jedva prošla kroz vrata. Sve vrijeme je nosila šešire, no prema njima se odnosila grozno. Ponekad bi na njih sjela, izgubila ih ili bi ih izgrizli njeni psi. No, inspirirala me i želio sam da ih voli. Odnosno, da voli mene – za brojne je intervjue otvorio dušu Treacy, s tugom se prisjećajući svoje dugogodišnje prijateljice i muze, koja je ostavila ogromnu prazninu, oduzevši sebi život nakon godina proživljenih u depresiji.

„Treacyja je izumila Isabella Blow“, skromno je, ali ponosno uvijek naglašavao šeširski mag, odajući priznanje svojoj velikoj učiteljici i nepresušnoj inspiraciji, koja je na koncu i sahranjena s njegovim šeširom na glavi, baš onako kako je željela.

Vjerujući u njega dok niko drugi nije vjerovao, Issie je odškrinula vrata slave mlađahnom Ircu, upoznavši ga s velikim Karlom Lagerfeldom. Philip se prisjeća kako je u to vrijeme bio silno sramežljiv te mu nikako nije polazilo za rukom snalaženje u visokom društvu u kakvom se odjednom zatekao. No, moć njegovog talenta bila je jača od nespretnosti u ophođenju s modnim ikonama. O kakvom je nepobjedivom talentu i nevjerovatnoj viziji već tada bila riječ, govori  naslovnica britanskog “Voguea” fotografirana objektivom Patricka Demarcheliera na kojoj supermodel Linda Evangelista nosi prvi Treacyjev šešir za Chanel, u obliku pokretnog kaveza za ptice. Nakon tog slavnog covera „modne Biblije“ Philipova je karijera propelirala u neslućene visine.

Njegove su revije, samo u zamjenu za pokoji šešir, nosile najveće modne zvijezde poput Naomi Campbell, Yasmin Le Bon, Kate Moss, Stelle Tennant i drugih. Niko nije mogao odoljeti toj čarobnoj sintezi umjetnosti, arhitekture i mode, a nagrade, saradnje, izložbe i kolekcije nizale su se jedna za drugom. Prekretnica njegovog uspjeha bio je poziv koji mu je 2000. upućen od Chambre Syndicale da bude prvi dizajner koji će na pariskoj sedmici visoke mode predstaviti isključivo kolekciju modnih dodataka. Njegovi su šeširi krasili glave najvećih diva poput Grace Jones, Lady Gage, Madonne, Beyonce i Elizabeth Taylor, koja mu je jednom zahvalila stotinama ruža u boji svojih očiju nakon što joj je Philip poklonio nekoliko šešira, iz čistog divljenja i zahvalnosti što holivudska diva takvog kalibra želi nositi upravo njegove kreacije. Jedino što je on zauzvrat tražio jeste da Elizabeth nazove njegovu sestru, inače veliku obožavateljicu ove glumice. Taylor je taj prijedlog bez ikakvog ustezanja i prihvatila.

Ono što je privuklo pažnju javnosti na rad ekscentričnog dizajnera jesu šeširi koje je napravio za kraljevsko vjenčanje Kate Middleton i princa Williama. Tada je Treacy, zakleti rojalist, izradio čak 36 šešira za kraljevsku porodicu i visoke zvanice

 KRALJEVSKO VJENČANJE

Od useljenja u londonski podrum Isabelle i njenog muža pa sve do danas, ovaj vrli šeširski iluzionist, koji za sebe tvrdi da voli izazvati granice percepcije, sarađivao s Alexandrom McQueenom, Chanelom, Valentinom, Ralphom Laurenom i brojnim drugima, no ono što je privuklo pažnju javnosti na rad ekscentričnog dizajnera jesu šeširi koje je napravio za kraljevsko vjenčanje Kate Middleton i princa Williama. Tada je Treacy, zakleti rojalist, izradio čak 36 šešira za kraljevsku porodicu i visoke zvanice. Brzinom munje na društvenim mrežama tada su se prosule parodirajuće fotografije princeze Beatrice čiji su šešir na internetu uporedili s pecivom, mačijim izmetom i ženskim spolnim organom. Na različite upite novinara, Treacy je rekao da ga te reakcije virtualne stvarnosti nikada nisu dotakle.

Nakon kraljevskog vjenčanja jedan mi je čovjek poslao pismo u kojem je utvrdio kako niko u historiji nije toliko ponizio Britansku monarhiju, ispričao je Treacy, a drama s neslavnim šeširom na kraju je dobila pozitivan ishod. Princeza je svoj nježno rozi šešir prodala na eBayu, prikupivši 81.000 funti za dobrotvorne svrhe. „Svijet nije stao“ – zaključio je šeširski mag, koji kaže kako tajna njegovog uspjeha leži u tome što je svu svoju pažnju i strpljenje uložio njegujući samo jednu strast, utiskujući u svaki konac, pero ili kristal tu vječnu potragu za lijepim, simboličkim, spajajući umjetnost i modu.

Veličina uspjeha Philipa Treacyja vrijedna je divljenja, ne samo zato što je stekao slavu na modnom dodatku, već i zato što danas modnom industrijom vladaju konglomerati s beskrajnim budžetima i PR mašinama, a on je svoje carstvo izgradio sam, tek uz pomoć prijatelja, saradnika i nekoliko naklonjenih urednika magazina. Ovaj šeširski monarh tvrdi da „ne prodaje šešire, već emocije i trenutke“.