Putovali smo biznis klasom Qatar Airwaysa i vidjeli Dohu: Kraljevski luksuz

Piše: Redakcija

Zadnje martovske sedmice ekipa novinara iz BiH na poziv ureda Qatar Airwaysa iz Sarajeva krenula je na put za Dohu. Ostavljajući hladno Sarajevo iza sebe, znali smo da ćemo do glavnog grada Katara , kraljevine u Perzijskom zaljevu letjeti avionom ne samo najbrže rastuće aviokompanije na svijetu, koja u svojoj floti ima više od 200 aviona, s naručenih još 350 koji će biti isporučeni u narednim godinama, već i četiri puta proglašavanom za najbolju aviokompaniju na svijetu.

Brojne su pogodnosti putovanja biznis klasom

Souq Waqif: Otvoreni bazar u kojem uživaju turisti i lokalno stanovništvo

Na otoku Pearl možete kupiti i ferrari

Otok Pearl

Da ove titule nisu dodijeljenje bez razloga, uvjerili smo se kad su nas ljubazne stjuardese provele do naših mjesta u biznis klasi Airbusa A320 s 12 sjedećih mjesta, i još 132 sjedišta u ekonomskoj klasi. Sada znam zašto osim poslovnih ljudi i velike face biraju biznis klasu. Poprilično je skuplja od ekonomske klase, ali zato pet i po sati leta do Dohe i ne osjetite. Dvije stjuardese su nam bile tokom cijelog leta na raspolaganju, jedna od njih Sanja, pročitali smo njeno ime s pločice na uniformi, je iz Zagreba. Oduševljena je svojim poslom, odgovara ljubazno da je pet godina u Kataru i da je isto tako oduševljena i Sarajevom, čijim starim gradom je imala priliku prošetati tek ovog puta.

Brojne su pogodnosti putovanja ovom klasom, a Qatar Airways, svakim dijelom svoje usluge svjedoči reputaciju i tradiciju dugu 20 godina. Da li stoga što arapska kultura zahtijeva da ljudi budu odlični domaćini, ili zato što je riječ o nacionalnom avio prijevozniku najbogatije države na svijetu, usluga u njenoj biznis klasi ravna je usluzi u vrhunskom restoranu. Krenimo redom: Prioritet i udobnost; za njene putnike, a ovoga puta smo to bili i mi, postoje posebni šalteri za prijavu na let (business check-in), kao i posebne trake za prolazak pasoških i carinskih formalnosti. U tranzitnoj zoni za njih su rezervirane posebne čekaonice (saloni) koji su besplatni. Oryx One, Qatar Airways system za zabavu na letu nudi putnicima do 4.000 zabavnih opcija među kojima su najnovija filmska ostvarenja, muzika, igre i još mnogo toga. Putnici koji putuju na letovima Qatar Airways-a avionima B787, A350, A380, A319  i odabranim avionima A320 i A330 također mogu ostati u kontaktu sa prijateljima i porodicom širom svijeta koristeći također nagrađivanu Wi-Fi i GSM uslugu. Najpoznatija karakteristika biznis klase su posebna sjedišta, koja su veća i udobnija sa više prostora za noge (legroom) i sa mogućnostima za obaranje pod raznim uglovima, pa čak i do ugla od 180 stepeni što od sjedišta pravi krevet.

Ketering u biznis klasi se razlikuje od onog u ekonomskoj. Putnici obično imaju piće dobrodošlice (šampanjac najčešće), a hrana im se služi na porculanskom posuđu, sa pravim escajgom. Izbor obroka je veći, a jela su drugačija, obično luksuznija. Mi smo uživali u neponovljivom rozeu, bifteku, slasticama…Jedete kada želite, koliko želite, stjuardese gotovo da i ne morate zvati one su pripravne i čekaju samo vaš znak, vješto obučene za uslugu na najvišem nivou tačno znaju nakon kojeg vremenskog perioda vam trebaju prići i pitati da li je sve uredu, da li želite još nešto i slično.

Topla dobrodošlica za goste iz BiH u hotelu Sheraton

Prikaz direktnog leta iz Sarajeva za Dohu

Hotel Sheraton

Putnici u biznis klasi obično imaju piće dobrodošlice (šampanjac najčešće), a hrana im se služi na porculanskom posuđu, sa pravim escajgom. Izbor obroka je veći, a jela su drugačija, obično luksuznija

Lobi hotela Sheraton

Osmočlana ekipa iz BiH je bila na zadatku. Zna se desiti da nekada na nekom putovanju, u grupi imate jednu ili dvije osobe, koje svojim ponašanjem ponekad i pokvare atmosferu, ali u ovoj grupi je sve funkcioniralo kao švicarski sat. Svi veselog duha, i spremni da iskuse najluksuzniju avanturu, koju jedno putovanje može da donese. Naš boravak u Kataru je isplaniran da traje tri dana. Svjesni da u kratkom roku trebamo vidjeti barem najvažnije dijelove grada, kamena i vješto iskonstruirana  i izgrađena svjedočanstva njihovog bogatstva, religijskog života i ekonomske  nadmoći, naš domaćin iz Sarajeva je sa svojim poslodavcima u Dohi, isplanirao svaku našu minutu. No, prije nego što se pred nama ukazao veleljepni hotel Sheraton, u kojem smo bili smješteni, i u kojem jedna noć boravka košta više od 200 eura, uvjerili smo se zašto je Hamad International Airport, jedini aerodrom sa pet zvjezdica na Bliskom Istoku. Njegova izgradnja i opremanje su koštali 15 milijardi dolara, ima 40 gejtova, te kroz njega godišnje prođe oko 30 miliona putnika. Na njegovom središtu će vas dočekati gigantska maskota, žuti plišani medvjed, koji je na aukciji njujorške kuće  Christie’s kupljen za više od 6.8 miliona dolara. Za sada se zna da je kupac jedan od članova katarske kraljevske porodice. Za sve putnike koji putuju Qatar Airwaysom a koji žele upoznati Dohu, država Katar obezbjedila je besplatno noćenje za dvije osobe, ukoliko na povezujući let za konačnu destinaciju na ovom aerodromu čekate više od 12 sati. Uz kupljenu kartu dovoljno je na web stranici qatarairways.ba izabrati jedan od ponuđenih hotela. Ova promocija traje do kraja 2018. godine.

O Dohi nisam znala mnogo. Izuzev činjenica koje se u školi uče. No, život se u svakoj zemlji ipak ne upoznaje na stranicama papira koliko na njenim ulicama.

Prvo što smo vidjeli, čak i prije nego što smo se smjestili u hotel Sheraton, gdje nas je dočekalo piće dobrodošlice, slastice u obliku simbola naše zemlje, jedan je i bh. nacionalna zastava, prošetali smo kratko jednim od najposjećenijih dijelova Dohe,

Souq Waqifom, čuvenim bazarom, na kojem po veoma pristupačnim cijenama možete kupiti razne sitnice, od suvenira, začina do odjeće. U ovom otvorenom bazaru u središtu starog grada, u šetnji, razgovoru, ispijanju kafe…, uživa lokalno stanovništvo i tursti. Ovo mjesto ima dušu, ali u njemu ne miriše luksuz. Luksuz smo pronašli u drugi dijelovima Dohe, među visokim neboderima koji niču iz mjeseca u mjesec.Grad se tolikom brzinom širi, da će za koju godinu dobro premašiti brojku  od oko 350.000 stanovnika, koliko ih danas prema nekim izvorima ima.

Po državnom uređenju Katar je apsolutna monarhija – emirat, a službeni naziv je Država Katar. U posljednjih 150 godina politikom Katara dominira porodica Al-Tani iz koje potječe trenutni emir i predsjednik vlade. Islam je najzastupljenija religija. Arapski odnosno njegov lokalni dijalekt je jezik većine stanovništva. Velik broj stanovnika su strani državljani na radu u industriji nafte i zemnog plina, kao I radna snaga na niže rangiranim, uslužnim pozicijama. Životni standard kakav vidimo danas u Dohi, nije ni blizu standarda kakav je vladao decenijama ranije. A najbolja svjedočanstva za to možete pronaći u „Company House-u“, koju smo imali priliku posjetiti.Historijskom građom dobro opremljeno i digitalizirano zdanje priča dvije priče o Kataru. Korijeni otkrivanja i traženja nafte u Kataru zapravo su ovdje. Na zidovima su ispisane table koje hronološki prikazuju kako je otkivena nafta, plin, i kako se ova grana industrije u zemlji razvijala. Prije nego što su početkom četrdesetih godina prošlog stoljeća otkrili naftu i zemni plin, te tako postali bogata zemlja, i prije nego što su njihovi stanovnici počeli da uživaju u svim, ali čitajte doslovno SVIM materijalnim blagodatima, jer u ovoj zemlji praktično sve je okrenuto materijalnom bogatstvu, i nijedan domicilni stanovnik nije siromašan, Katarani su se bavili ribarstvom i traženjem bisera, jer u moru oko Katara postoje neka od najvećih svjetskih staništa bisernih školjaka. Prije otkrića nafte i plina znali su i za siromaštvo i recesiju, baš kao i Evropljani tokom dva svjetska rata. Od svih stanovnika Katara, samo 12 posto su državljani Katara. Dobiti državljanstvo ove zemlje a da niste rođeni ovdje praktično je nemoguće. Od nekih lokalaca ćemo kasnije saznati kako, naprimjer, ukoliko se Kataranin oženi ženom koja nije rođena u Kataru, on ne gubi državljanstvo, ali njihovo dijete rođenjem ne postaje državljaninom očeve, već majčine zemlje. Malo koji Kataranin će se odreći državljanstva i svih privilegija koje mu ta činjenica donosi, a one su između ostalog i to, da sve najbolje poslove u zemlji dobijaju Katarani, da je tamošnji vladar na stanovništvo raspoređuje određeni dio nacionalnog novca, pa tako Kataranin naprimjer ima i besplatno školstvo, zdravstvo, osnovne životne namirnice (ulje, šećer, brašno, mlijeko…). Katarani u prosjeku imaju četiri ili pet vozila, klase Mercedes, Porsche, Ferrari…A i danas ćete čuti šalu koja kaže da ako ste rođeni u Kataru, a imate jednu kuću, jedan auto i jednu ženu, da ste siromašan čovjek!

-One su jako lijepe, uživaju u bogatstvu, ispod njihovi abaja, tradicionalna crna nošnja za žene iz Katara, su najljepše haljine i cipele najvećih svjetskih modnih brendova,  nakit od brilijanata, najkvalitetnijeg zlata…, one žive u prekrasnim kućama, druže se s prijateljicama u restoranima na ručku, večerama, ali žena iz Katara, ne ulazi u klubove i diskoteke. Takva mjesta sui m zabranjena. One sa svojim mužem putuju mnogo, a izvan svoje zemlje vjerovatno upoznaju i evropski način života. Ukoliko izlaze samo s mužem i djecom, sjedit će za istim stolom, ako izlaze sa drugim bračnim parom, tada će uvijek muškarci i žene sjediti odvojeno i voditi svako svoje razgovore – saznajemo od naših ljudi koji godinama rade u Dohi i koji već dobro poznaju način života u ovoj zemlji. Vrlo brzo imali smo priliku i sami vidjeti kako to u praksi izgleda.

Brojne ćete visoke stubove proći vozeći se dobrim asfaltiranim putevima Dohe, na svakom od njih je cijelom dužinom ispisan tekst državne himne. Katarani vole svoju zemlju i vole vladara, šeik Tamim bin Hamad Al Thanija, čija porodica vlada zemljom još od 18.stoljeća, što neki pokazuju i njegovim slikama oblijepljenim na njihovim skupim automobilima.

Kada smo pitali zašto na nekim automobilima postoje slike katarskog emira, kratko su nam kazali:

-I vi biste nosili njegovu sliku, naravno da će nositi, sve im je dao.

Naravno, ove privilegije važe za 12 posto državljana Katara, drugi, koji dolaze raditi u ovu zemlju, rade mogo i zarađuju u skladu sa pozicijom koju obavljaju.

Dohu nismo napustili prije nego što smo vidjeli morske pješčane plaže, umjetni otok Pearl, naselje u obliku školjke s biserom u sredini, i jedino mjesto na kojem je strancima dozvoljeno da kupe nekretnine. Slupocijene jahte, butici Armani, Versace, Alexander McQueen, prodavnica ferrarija…, samo su neke od slika umjetnog otoka, na kojem stanuje isključivo luksuz. Kulturni centar Katara i otvoreni amfiteatar sa sjajnom akustikom s kapaciteto od 1.000 mjesta, bile su atrakcije koje smo vidjeli prije nego što smo se uputili ka prekrasnoj džamiji Katara, koju plave pločice čine još i ljepšom, odmah do nje je od gline i cigle sagrađen visoki golubarnik, oko kojeg se skuplja na desetine golubova. Zlatna džamija je praznik za oči, cijela njena površina kao i munara su prekriveni zlatnim pločicama. Mjesto koje se mora posjetiti u Dohi je i Muzej Islamske umjetnosti, kojeg je projektovao arhitekta I.M.Pei.

Svu ljepotu ovog zaljevskog grada smo vidjeli zadnje noći, kad su domaćini za nas pripremili večeru na brodu. Japan jeste zemlja izlazećeg sunca, ali jedan od naljepših zalazaka sunca vidjet ćete u Dohi.

Ukoliko ste ljubitelji materijalnog raskoša, tada je Doha grad za vas. Dobra vijest je da više ne morate iz Sarajeva presjedati u Istanbulu, već od 31. oktobra prošle godine, kada je prvi aion Qatar Airwaysa sletio u Sarajevo, možete uživati u direktnom letu, četiri puta sedmično, utorkom, srijedom, petkom i nedjeljom. Preko Dohe, Sarajevo je dalje povezano sa više od 150 destinacija širom svijeta.

Na središtu Hamad International Airporta, jedinog aerodroma sa pet zvjezdica na Bliskom Istoku, dočekat će vas gigantska maskota, žuti plišani medvjed, koji je na aukciji njujorške kuće Christie’s kupljen za više od 6.8 miliona dolara

Zalazak sunca u Dohi

„Company House”, mjesto koje svjedoči o korijenima otkrivanja i traženja nafte u Kataru

“Company House”

“Company House”

Amfitatar je jedna od građevina koju trebate vidjeti

Zlatna džamija

Golubarnik

Muzej islamske umjetnosti

Državljanima Bosne i Hercegovine je potrebna viza za ulazak u Katar i boravak duži od 96 sati. Za vizu se aplicira online. Potrebno je aplicirati minimalno četiri  radna dana prije planiranog ulaska u državu. Turistička viza košta 42 dolara, dok je tranzitna viza koja traje  96 sati i za koju se također aplicira online, besplatna.

Pročitajte još

U skladu s novom europskom regulativom, nadogradili smo politiku privatnosti i korištenja kolačića. Koristimo kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Slažem se Pročitaj više

Politika privatnosti