Modni svijet tuguje. U 74. godini života prošle sedmice je preminuo poznati modni fotograf Peter Lindbergh. Bio je poznat po crno-bijelim portretima koji su se pojavljivali u časopisima, uključujući „Vogue“, „Harper’s Bazaar“ i „New Yorker“. Među posljednjim projektima na kojima je radio i koji su objavljeni je projekt „Forces for Changes“ septembarskog izdanja britanskog „Voguea“, čije izdanje je kao gost urednik potpisala vojvotkinja od Sussexa, Meghan Markle. Pred Peterovim objektivom tako se našla, istina ne na naslovnici, ali u okviru intervjua i sama Meghan, dok prvu stranu, između ostalih, čine fotografije glumice Jane Fonda, klimatske aktivistice Grete Thunberg kao i premijerke Novog Zelanda, Jacinde Ardern.
-S velikom tugom obavještavamo vas da je 3. septembra 2019., u dobi od 74. godine preminuo Peter Lindbergh. Iza njega su ostale supruga Petra, njegova prva supruga Astrid, sinovi Benjamin, Jeremy, Simon i Joseph i sedam unuka. Iza sebe je ostavio veliku prazninu – navodi se u službenom saopćenju tima slavnog fotografa.
Lindbergh je rođen u okupiranoj Poljskoj 1944.godine, da bi se kasnije s porodicom preselio u Njemačku, ’60-ih godina prošlog vijeka je studirao i završio Berlin Academy of Fine Arts, da bi svoj fotografski studio otvorio 1973. godine. Sa 27 godina počeo je istraživati fotografiju, postao asistent njemačkog fotografa Hansa Luxa, a nekoliko godina kasnije preselio se u Pariz, kako bi učestvovao u stvaranju engleskog, njemačkog, francuskog, američkog i italijanskog izdanja „Voguea“. Fotografirao je i za „Vanity Fair“, „Allure“, „Rolling Stone“ i „The New Yorker“. Svoje je fotografije ukoričio u prvoj knjizi naziva “10 Women by Peter Lindbergh”. Izašla je 1996. godine u crno-bijelom izdanju. Iste godine fotografirao je modele za „Pirellijev“ kalendar, a isto je ponovio i 2002. godine kada je izašao prvi „Pirelli“ kalendar u kojem su glavnu ulogu imale glumice, a ne modeli.
Oni koji su imali priliku sarađivati s Peterom doživljavali su ga više kao umjetnika, jer su njegove fotografije sadržavale jake teme, čim biste vidjeli njegove slike jednostavno ste znali da ih je on uradio. Postao je poznat po svom prirodnom stilu, fotografiranju modela koji su nosili minimalni make-up. Photoshop za njega nije postojao, i sve dok ne retuširate ono što uradi, on je sretan. Ako bi mu neko sugerirao kako je nos modela malo crven na fotografiji, odgovorio bi: „Ona izgleda apsolutno fantastično, ko mari da li joj je nos crven? Vi jednostavno ne vidite moć i umjetnost u – ne biti savršen.
Kako bi njegove fotografije bile objavljene onako kako ih je on i snimio, magazini su morali potpisati ugovor kojim su se slagali da se fotografije prilikom objavljivanja ne retuširaju.
-Ja ništa ne retuširam. Dođu mi i kažu; ona izgleda umorno, pa šta ako izgleda umorno? Umorno i prelijepo!
Njegove fotografije mnogo su pomogle u karijerama nekadašnjih supermodela. Kultna naslovnica britanskog „Voguea“ iz 1990.,smatra se ličnom kartom supermodela Linde Evangeliste, Christy Turlington, Tatjane Patitz, Naomi Campbell i Cindy Crawford.
-Nikada nisam ni pomislio da sam uradio naslovnicu za historiju. Ni na sekundu – ispričao je kasnije.
Zanimljivo, dvije godine ranije fotografirao je grupu novih modnih lica, uključujući Lindu, Christy i Tatjanu za američki „Vogue“. Djevojke na plaži obučene samo u bijele košulje, raspuštene kose, bile su izvan klišea koji je tada vladao na stranicama magazina. Međutim, tadašnja urednica Grace Mirabella, nije bila impresionirana njegovim fotografijama pa ih je bacila u smeće.
Na njegovu sreću Mirabella je ubrzo otpuštena i na njeno mjesto je 1988.godine došla Anna Wintour. Odmah je angažirala Lindbergha da uradi prvu naslovnicu za „Vogue“. To je značilo potpunu promjenu za časopis, ali i za modno raspoloženje uopće. Wintour je odabrala Lindberghov snimak izraelskog modela Michaele Bercu. Na fotografiji njena duga, valovita kosa puše na vjetru. Smije se, oči su joj bljesnule na suncu. Šminka je minimalna. Top s potpisom Christiana Lacroixa i farmerici dale su poseban pečat fotografiji.
– Nisam podnosio tip žene koja je tada redovno izlazila u časopisu, a koju je podržavao bogati suprug. Nikada me nije impresionirao neko ko je u prostoriju ulazio s torbom od krokodila, znate? – opisao je Peter vrijeme prije Wintour.