Bivša modna urednica Voguea otkrila: Šta dobar urednik i stilista moraju imati

Piše: Redakcija

Foto: Instagram

Tonne Goodman u svijet mode je ušla kao model, ali je tu karijeru ubrzo zamijenila za onu s druge strane objektiva. Studirala je historiju umjetnosti i slikarstvo, pa ju je Diane Vreeland, bez imalo razmišljanja pozvala u svoj tim u modnom odsjeku muzeja “Metropolitan”, nakon čega su uslijedili kratkotrajni angažmani za “New York Times”, “Life”, “Calvina Kleina” i “Harper’s Bazaar”, a onda i američki “Vogue” gdje je od 1999. do 2018. radila u modnom uredništvu.

– Kad sam došla u “Vogue”, uredništvo je bilo prepuno Britanaca. Ja sam bila jedna od rijetkih Amerikanki u tom društvu i logično mi je pripala zadaća da stvaram tipično američke modne priče –  prisjetila Tonne se u dokumentarcu ‘The Editor’s Eye’ koji je 2012. kroz priče renomiranih stilistica ispričao turbulentnu i uzbudljivu historiju američkog “Voguea”.

Njen klasičan, casual stil i naklonost jednostavnosti, uvelike su oblikovali estetiku američkog izdanja kroz brojne editorijale i više od sto naslovnica koje je Goodman snimila za “Vogue”.  Ostvarila je impresivnu karijeru i uvijek bila otvorena za nove ideje. 

View this post on Instagram

And another one. My best friend.

A post shared by Tonne Goodman (@tonnegood) on

– Nikad nisam imala problema s inspiracijom. Imala sam sreće što je moja majka bila umjetnica pa smo sestra i ja odrastale uz izložbe, operu, balet, filmove i sve ostalo što je moja majka smatrala potrebnim za sretno djetinjstvo. To mi je odmalena istančalo stil i oko za lijepo, za detalje, proporciju i ostalo. Inspiracija nekako uvijek dolazi iz onog što voliš i što uvijek iznova želiš nekome ispričati i pokazati – otkrila je. 

Tonne navodi da urednici i stilisti moraju biti korak ispred svih i nemaju vremena za dugo razmišljanje ili planiranje.

– Kad sam ja krenula, sve je duže trajalo. Danas urednici nemaju niti vremena, niti novca koje smo mi nekada imali. I mislim da se to vidi na današnjim fotografijama. Prije svega, moraju to raditi iz ljubavi i uživati u tome. Moraju voljeti odjeću i odijevanje – i znati da oblikuju poimanje mode i odijevanja. I naravno, moraju imati svoje gledište, perspektivu. Ne postoji dobro i loše, postoji autentično, što je jedino zanimljivo i privlačno. Bez autentičnog stila ne možete doseći vrhunsku razinu i zainteresirati publiku. Mladim generacijama bih rekla da se fokusiraju na iskustvo, a ne savjete. Ja sam karijeru započela volontirajući kod Diane Vreeland u njujorškom “Metropolitanu”. Vreeland nikad nije davala savjete, ali je bila apsolutni autoritet i od nje sam svakodnevno učila kroz upute koje mi je davala. Dala mi je prostor da razvijem vlastiti pristup i steknem samopouzdanje, a stekla sam i neprocjenjiva poznanstva koja su mi pomogla kasnije u karijeri – navela je Tonne. 

 

 

 

Pročitajte još

U skladu s novom europskom regulativom, nadogradili smo politiku privatnosti i korištenja kolačića. Koristimo kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Slažem se Pročitaj više

Politika privatnosti