Većina ljudi društvene mreže koristi za komunikaciju i tu provodi samo slobodno vrijeme. Međutim, naše sagovornice Samra Menzilović –Ćatić, Aida Cvijetić i Naida Pehilj Bocnak su svoje objave, odnosno fotografije i snimke na društvenim mrežama pametno pretvorile u novac. Influenserke na svojim profilima imaju sadržaj koji se traži na tržištu, a uz to ga znaju plasirati. Također, za zaradu potrebna je i kvalitetna komunikacija s pratiteljima koju one rado i redovno održavaju. A na koji način naprimjer možete unovčiti fotografiju tosta s narandžom, novog karmina, savršene torbice, pogleda s vrha Trebevića…, slijedite njihove upute.
KAKO ZARADITI SARAĐUJUĆI S BRENDOVIMA?
SAMRA MENZILOVIĆ – ĆATIĆ: Morate naučiti brendove da cijene vas kao nekog s kim žele da sarađuju. Potom morate naći zajedničku komponentu vašeg partnerstva i shvatiti da samo zajedničkim snagama možete kvalitetno plasirat proizvod na tržište. Ne nudite se pošto poto, jer kome je potrebno još jedno lice koje prihvata sve i svašta? I ono najbitnije, ne nudite sebe. Neka vas odaberu ukoliko su zaista sigurni da ste Vi ono što traže!
AIDA CVIJETIĆ: Klijenti se javljaju putem e-maila kojeg obavezno postavite u bio, gdje nude svoj proizvod koji žele reklamirati. Ukoliko mi se sviđa ponuda i uklapa u koncept mog profila šaljem im cjenovnik i tada dogovaramo sve u detalje. Sretna sam što polako svoj hobi pretvaram u posao.
NAIDA PEHILJ BOCNAK: Najčešće su kompanije te koje traže ljude sa određenim brojem pratilaca na Instagramu kako bi ostvarile neki vid saradnje koji može biti plaćen u novcu, ili podrazumijeva kompenzaciju. Možete zaraditi čak i ako imate manji broj pratilaca, ali uvijek morate imati aktivan profil/ blog/ youtube kanal koji jasno pokazuje vaš trud i rad. Osim toga, ne morate čekati da se brend javi vama, možete se javiti i vi njima i ponuditi vaše usluge.
KAKO ZARADITI NA MARKETINGU?
SAMRA MENZILOVIĆ- ĆATIĆ : Da bi zarađivali na marketingu morate raditi na tome da postanete brend. Marketing traži svježa lica koja su aktuelna i naravno ona lica koja imaju kredibilitet i čvrsto stoje iza onoga što rade.
AIDA CVIJETIĆ: Potrebno je kreirati postove za ciljanu grupu, kod mene su to većinom mame. Morate potaknuti ljude da vas prate iz nekog razloga, zvuči jednostavno, ali nije. Nema nikakvih garancija i nema tajnog recepta kako se istaknuti iz mase i ostvariti ono što planirate.
NAIDA PEHILJ BOCNAK: Za jednog blogera ili influensera je jako bitno da odredi svoju ciljnu grupu odnosno da jasno zna ko su njegovi pratioci. Vrlo je bitno znati šta možemo predstaviti svojim pratiocima i šta njih zanima ukoliko želimo zaraditi na društvenim mrežama. Naprimjer, ukoliko često kreiramo sadržaj vezan za sport i fizičku aktivnost mi ćemo uglavnom privući ljubitelje sporta i zdravog života na svoj profil i samim tim imamo veće šanse da zaradimo naprimjer od reklamiranja nekih suplemenata ili sportske odjeće.
Piše: Azra Kovačević