Teme

Poražavajuće istraživanje: Žene hrle bogatim frajerima kako bi se slikale u skupoj odjeći na društvenim mrežama

Image result for rich instagram girls

Magazin BOF objavio je zanimljiv osvrt na odnos profita industrije luksuza i Instagrama.Sva istraživanja sprovedena na temu društvenih mreža i njihovog utjecaja na ljude imaju poražavajuće rezultate. Dokazano je naime, da Instagram izaziva depresivne misli i nisko samopouzdanje posebno među generacijom Z koja se našla u raljama ove mreže u najosjetljivijim formativnim godinama. No, izvještaj o fenomenu hashtaga #ootd koji podrazumijeva stajling/odjevnu kombinaciju dana, pokazuje nešto drugo. Naime, bezbroj djevojaka i momaka posuđuju odjeću iz butika samo kako bi je fotografirali za Instagram, a potom je sljedeći dan uredno vrate u butik. Ta potreba za dokazivanjem je izazvala cijeli niz promjena u modernom društvu, a jedini koji profitiraju od masovnog ludila su modni brendovi i industrija luksuza. Luca Solca, analitičar specijaliziran za industriju luksuza iznosi uznemirujuće podatke o promjeni u kojoj svi učestvujemo, a koja rezultira odbacivanjem svih moralnih normi i oblika ponašanja koje smo prije smatrali ispravnima. Solca kaže da je kultura selfieja i želje da svi budemo važni u očima javnosti učinila nevjerovatan boost za dizajnerske brendove. Brza izmjena trendova, ekskluzivnih lokacija i života na visokoj nozi dovela je do toga da smo stalno u potrazi za sredstvima koja će nam omogućiti da se istaknemo iz mase i stvorimo privid luksuznog života za naše znane i neznane pratitelje.

Related image

Instagram je velika javna arena u kojoj ovisite o mišljenju drugih ljudi koji vas uzdižu lajkom ili pokopaju ako lajk izostane. Nameće se realno pitanje živimo li danas da bismo se dokazali drugima i šta nam ta potreba za dokazivanjem može donijeti na duge staze?

Solca piše da svjedočimo situaciji u kojoj mladi ljudi žive duže u roditeljskom domu jer svoj novac troše na Instagram worthy destinacije do kojih su pak, došli s letom neke low budget kompanije. Štedi se i na namirnicama (koje nisu Insta-worthy) kako bi se imalo više novca za torbice, cipele, makeup i sve ono što je vrijedno fotografiranja. BBC je objavio veliki tekst u kojem promatraju skupinu mladih djevojaka iz Kenije koje aktivno traže sugar daddyje (bogate starije muškarce) koji im mogu omogućiti život vrijedan Instagram feeda. Kaže: “djevojke su prije pribjegavale sugar daddyjima zbog siromaštva i osnovnih životnih potreba, a danas to čine zbog taštine i Instagram postova”.

Ako pogledate žene koje imaju najviše pratitelja vidjet ćete da su to mahom pripadnice elitnih krugova, žene dubljeg džepa koje sebi mogu priuštiti svaki “it” komad iz neke nove kolekcije, putuju na određene destinacije i žive te živote za koje nismo znali dok nije bilo Instagrama. Postoji velik broj žena i muškaraca koji imaju puno novca, ali na Instagramu ne dijele baš svaku torbu, Maldive, Mercedes G klase i večeru u ekskluzivnom restoranu jer u određenim (doista visokim) krugovima se stalno dokumentiranje luksuza na Instagramu smatra neukusnim ponašanjem.Logično je da se mlade djevojke nakače na profile tog tipa jer oni za sobom potežu najpopularniji hashtag u historiji Instagrama #goals koji pak označava sve ono čemu streme.

gt

Problem tog #goalsa je u tome što je nerealan i sugerira nešto što mlada osoba od 20 godina ne može imati ako joj roditelji nisu besramno bogati ili ako nema spomenutog sugar daddyja.Naprimjer, u Srbiji ima nekoliko istaknutijih profila koje vode mlade djevojke koje dolaze iz prosječnih radničkih porodica iz manjih gradova, nemaju u javnosti zabilježenu karijeru koja bi plaćom omogućila sumanuto luksuzan lifestyle. Biografija im se sastoji od pokojeg pojavljivanja u nekom reality showu ili naslovnicama srbijanskih tabloida, ali im Instagram feed izgleda kao pregled nove sezone Net-a-Portera. Imajte na umu da skoro svaki stajling koji fotografiraju košta do dvadeset hiljada eura (ako u obzir uzmemo dizajnerske torbe čije se cijene kreću u rasponu od hiljadu do dvije hiljade eura). Čak i da se radi o kopijama one dobre se cjenovno kreću u rasponu od 300 do 500 eura (ako ne želite da vam ona dva CC na Chanelu gledaju jedno u drugo), piše buro24.hr.

sugar dady

Nadalje navodi, da te djevojke imaju hiljade pratitelja među kojima su mahom frajeri i mlade djevojke koje, sudeći po komentarima, čeznu za tom vrstom lifestylea. Govorimo o curicama/djevojkama koje u prosjeku imaju od 14 do 19 godina i nemaju mogućnosti priuštiti sebi ništa od viđenog, a zahvaljujući sveopćem konzumerizmu u tim su nježnim godinama izložene stvarima kojima naša generacija nikad nije bila. Posebno su na udaru siromašnije zemlje u kojima mladi pametni ljudi jedva da imaju mogućnosti za pošteno zaposlenje, a u zadnje vrijeme im je jedina mogućnost da odu preko granice u neki normalniji život. Poenta je u tome da je sve laž i obmana koja opasno utječe na ponašanje novih generacija i oblikuje ih, nekad ne u najboljem smjeru. I koliko god vam Instagram tvrdio suprotno, nema kruha preko pogače i dobar dio napucanih dizajnerskih profila (pogotovo na Balkanu) skriva mračnu stranu koja tek ponekad pokaže svoju ružnu glavu u vidu komentara koji se nađe ispod fotografija tih #goals djevojaka, a koji kaže “fotkaj i dedu”.

Izvor: Buro24.hr