Promo

Malak Group najbolji investitor u BiH: Otvaramo vrata najluksuznijeg hotela

U Sarajevu je krajem prošle godine u sklopu Malak Grupacije otvoren „Malak Regency Hotel“, a Agencija za unapređenje stranih investicija u Bosni i Hercegovini prije nekoliko dana dodijelila je ovoj grupaciji nagradu za najboljeg investitora u BiH. Tim povodom smo razgovarali s menadžerom hotela, Orhanom Spahićem, koji nas je upoznao s radom hotela, ali i same grupacije „Malak“ koja je nastala 2013. godine odlukom Saudijskog investitora da proširi svoje investiranje na Bosnu i Hercegovinu.

– „Malak Regency Hotel“ je hotel s pet zvjezdica, a da bi se postigao taj standarc bilo je potrebno ispuniti mnogo uslova. Jedan od ključnih faktora je ogromna novčana investicija u izgradnji samog objekta. Sasvim sigurno možemo reći da je ovo najluksuzniji hotel u BiH. Uz investiciju glavni je faktor i osoblje, ekipa koja mora biti na nivou pet zvjezdica. U hotelu je zaposlen isključivo kadar koji govori engleski jezik, a većina osoblja ima visoku stručnu spremu. Dobra usluga i osoblje su put do prepoznatljivog kvaliteta.

U BiH hotelijerstvo nije na visokom nivou razvoja, pa je samim tim vrlo teško pronaći i osobe koje su prošle kroz treninge i obuke. Osoblje „Malak Regency Hotela“ kroz svoj rad ima mogućnosti razvijanja, odnosno napredovanja.

– Moramo uzeti kvalitetnog čovjeka, s dobrim obrazovanjem, te njega dovesti na funkciju u hotelijerstvu. Mogu da kažem da smo tu poprilično uspješni, imamo najbolje rejtinge među hotelima u Sarajevu. Naši ljudi su ključni faktor, jer su sami od sebe gostoljubivi i vrlo prijatni za naše goste. Politika i cilj našeg investitora jeste ta da što više educiramo domaće ljude, da rastu i budu lideri u svakoj branši kojom se grupacija bavi.

VISOKI STANDARDI

„Malak Regency Hotel“ nudi sadržaj koji ih razlikuje od drugih hotela u našem okruženju. Menadžer Spahić proveo nas je kroz hotel i upoznao s uslugama koje ovaj hotel nudi.

– Važno je spomenuti multifunkcionalnu sportsku dvoranu koja može da se u roku od sat konvertuje u konferencijsku salu za 300 sjedećih mjesta i velikom kino postavkom, ta sala može da se pregrađuje i u dvije konferencijske sale. Fitness je uređen po visokim standardima, a tu je bazen, tursko kupatilo i sauna. Hotel raspolaže sa 174 prostranih i moderno uređenih soba. Uz to imamo restoran i cafe „Orient“, koji nude internacionalnu, a također i jela iz arapske kuhinje s obzirom da je sam šef Sirijac. Mimo toga bih izdvojio i šest apartmana, od kojih je jedan kraljevski, nesvakidašnji u BiH – kaže Spahić i dodaje da je bez obzira na ljepotu interijera, najvažnije da se svaki gost osjeća kao kod kuće.

Najuspješniji svjetski hotelijeri su prepoznali da je ključni faktor tretiranje svakog gosta kao jedinog klijenta, svakog klijenta kao posljednjeg klijenta. Važno je klijentu dati osjećaj da nije samo jedan u moru gostiju koji prolaze kroz hotel, važno je da zna da se interesiramo za njega, znamo mu ime, šta voli i slično…

Orhan Spahić je u grupaciji „Malak“ prisutan skoro od njenih početaka u BiH, a u posljednjem periodu vrši funkciju generalnog menadžera hotela.

TRADICIJA I KULTURA

– Uz vrlo pozitivno iskustvo, tu je svakako i velika odgovornost. Kada imate situaciju da radite sa samim investitorom ne predstavljate samo sebe, nego svoj narod. S tim dolazi odgovornost, pa se ponekad moramo staviti i u cipele investitora. Taj čovjek je nekoj zemlji, koja je pola svijeta daleko od njegove domovine, dao ogroman novac, pa se zapitamo da li se on nekada pita da li to neko zloupotrebljava. Lijepa je stvar kada se to opravda, kada vidite da je investitor zadovoljan i da njegova investicija funkcionira, hotel napreduje… Lijepo je biti na mjestu gdje se miješaju kulture, te da tim ljudima prezentirate našu državu, historiju, tradiciju, kulturu.

Grupacija „Malak“ osim hotela upravlja i fabrikom u Donjem Vakufu, koja je bila dio nekadašnjeg „Šipada“, a koji je prošao kroz teška razdoblja nakon rata. Prije dvije godine imala je 30-ak radnika, a danas 230. Uspješna godina je iza grupacije „Malak“, a menadžer Orhan nam je otkrio planove i za narednu godinu.

– Imamo već nekoliko ideja, a naša grupacija je sada u fazi kada analiziranja šta smo uradili u proteklom periodu, s kakvim timom idemo dalje, za koje projekte smo zreli i spremni… Uz investiciju i podršku koja dolazi s Istoka definitivno da se okrećemo prema zapadu i tražimo nove napredne biznis modele. U tom duhu planiramo razvijati organsku proizvodnju, farme i odredišta na polju ruralnog turizma. Ruralni i organski turizam je neotkriveno blago BiH. Očekujemo da napravimo veći iskorak u ovom okviru, te da prirodna bogatstva koja posjedujemo učinimo dostupnim turistima iz cijelog svijeta.