Zdravlje

Četiri koraka za smanjenje unosa šećera

Vrlo dobro znamo da preveliki unos šećera nikako nije dobar za ljudski organizam. Idealno bi bilo kad ga gotovo uopće ne bismo unosili. Prema nekim istraživanjima, šećer izaziva veću ovisnost od nekih teških droga, pa stoga ne čudi da nema tog treninga koji će nas spriječiti da posegnemo za slatkišima, neovisno o kojem dobu dana ili noći se radilo. U nastavku vam donosimo nekoliko osnovnih smjernica koje bi vam mogle pomoći da unos šećera dovedete na relativno zanemarivu razinu. Nećete ga se morati u potpunosti odreći, a osjećat ćete se bolje i biti zadovoljniji

JEDITE URAVNOTEŽENO

Kad ne jedemo dovoljno ili ne jedemo dovoljno kvalitetne hrane, izlažemo se riziku povećane želje za unosom šećera. Kako biste to spriječili, pobrinite se da vaši obroci sadržavaju dovoljne količine ugljikohidrata bogatih vlaknima, proteina i zdravih masnoća. Samo ćete tako biti sigurni da ćete se duže vremena osjećati sitima i bez ikakve potrebe za slatkim.

 

KORISTITE CITRUSE

Ovaj se savjet prvenstveno odnosi na limun, koji će vam biti najbolji saveznik ako ga stavite u vodu. Takav način konzumiranja svi dobro poznajemo, no malo ko zna da bi vam on mogao pomoći u smanjenju želje za slatkim. Naime, kiselina koja se nalazi u limunu djeluje tako da eliminira onaj osjećaj koji često imamo nakon ručka, a koji nas gotovo tjera da posegnemo za čokoladom ili kolačima. Ova je kombinacija dobitna na više razina: unosit ćete manje šećera, piće će vam biti ukusnije, a voda i limun su već sami po sebi vrlo zdravi.

 

NAUČITE SE JESTI VOĆE

Ovaj savjet se ne može dovoljno puta ponoviti. Iako niko nije volio kad su mu roditelji kao “nešto slatko” ponudili voće, ovu opciju ne smijemo tek tako odbaciti. Jabuke, kruške, bobičasto voće, lubenice ili jagode i dalje u sebi sadrže šećer, ali je on nemjerljivo bolji od onog koji bismo unijeli da smo pojeli krišku torte, bombona ili čokoladnih pralina. Koliko god to neobično zvučalo, voće može poslužiti kao vjerodostojna zamjena slatkišima, samo mu treba pružiti priliku.

 

PRIDRŽAVAJTE SE RASPOREDA

Smijete se povremeno nagraditi omiljenom slasticom, ali ključno je držati se rasporeda i ne kršiti vremenski okvir koji ste si zadali. Tek tako ćete biti sigurni da šećer unosite u minimalnim količinama. Predlažemo da za to odaberete petak, te se pošteno nagradite za kraj radne sedmice. Budući da ste se držali pravilne ishrane prethodnih dana, bit ćete posebno sretni kad sebi konačno malo udovoljite, jer ste to i zaslužili.