Zdravlje

Dvije sedmice jedite bjelanjke za doručak, i organizam će dati odgovor

Foto: Unsplash

Instruktorica joge i fitness entuzijastica Christine Yu, podijelila je svoje dvosedmično iskustvo u kojem je za doručak jela isključivo bjelanjke pripremajući ih na različite načine. Ona je primijetila pet bitnih stvari koje su joj se promijenile u svakodnevnom životu te je ukazala na pozitivne i negativne strane ovakvog jelovnika.

Christine je na portalu “Woman’s Health” opisala svoje jutarnje običaje koji uglavnom započinju s doručkom, a on gotovo uvijek sadrži jaja. Navodi da ih priprema kuhane, kao kajganu, uz malo kelja, špinata, uz voće i slično. 

Nutricionistica Karen Ansel opisala je bjelanjke kao superhranu, punu proteina, savršenu za kontroliranje apetita i izgradnju mišića. Iako su žumanci ukusniji dio jajeta, oni su ipak puno kaloričniji te sadrže više masnoća i holesterola u sebi. Upravo zbog toga se Christine odlučila na ovaj eksperiment u kojem ih je potpuno izbaciti iz jutarnjih obroka. 

Evo šta je Christine primijetila:

“Hoću li ostati gladna?”

Priznaje da ju je na početku bilo strah kako će ostati gladna bude li jela isključivo bjelanjke za doručak, ali prevarila se. Kaže da su je dva do tri bjelanjka držala sitom skroz do ručka, a jela bi ih uz mladi luk, špinat ili voće.

white ceramic egg holding near spoon

Foto: Unsplash

“Poboljšali su mi vježbanje”

– Prije jutarnje tjelovježbe, moram nešto pojesti – po mogućnosti što lakše od čega neću imati osjećaj kao da imam kamenje u želudcu dok trčim – objasnila je.

Velika kajgana s jajima nije nešto što bi palo u tu kategoriju, ali dva kuhana bjelanjka su sasvim dovoljna, kao gorivo koje će te pokretati u teretani ili dok trčiš. 

Christine kaže kako je održala potrebni nivo energije kroz cijeli trening, za razliku od pada energije koji doživi nakon konzumiranja ugljikohidrata, poput banane ili tosta. 

“Nedostajali su mi žumanci”

Od okusa, preko teksture pa do boje, za Christine su žumanci nešto što doručak čini zadovoljavajućim i posebnim, a pored toga, nedostajali su joj i nutrijenti koje bi inače dobila iz njih, poput vitamina B, E D, željeza, cinka i kolina. 

– Potrošila sam jako puno jaja – požalila se  na količinu jaja koje je bacila, bez obzira koliko je žumanaca pokušavala iskoristiti u drugim receptima. 

Na kraju testa, ipak se odlučila vratiti cijelim jajima, ali je zadržala naviku od dva kuhana bjelanjka prije treninga.