Zdravlje

Muči vas nesanica? Rješenje je u prirodnim sastojcima

Iako količina sna koja je dnevno dovoljna varira od osobe do osobe, stručnjaci preporučuju da spavate sedam do osam sati. No, čak i oni koji se nastoje pridržavati ove preporuke se često suočavaju s problemom nesanice, što u velikoj mjeri može uticati na kvalitet života. Bez obzira na to da li je vaš problem u tome što ne možete zaspati, u tome što se često budite tokom noći ili se budite prerano, sigurno je da ćete cijeli dan biti nenaspavani, te da će to uticati na vašu sposobnost funkcioniranja i obavljanja svakodnevnih obaveza. Ukoliko se s problemom nesanice, koju najčešće prouzrokuju stres i loša prehrana,  suočavate već duži period preporučuje se da potražite savjet ljekara, a ukoliko je ovaj problem tek počeo da vas muči onda možete pokušati s konzumiranjem prirodnih sastojaka. Predstavljamo vam deset  najefikasnijih. 

 

  1. Magnezij

Magnezij, koji se definira kao važna karika za idealan san,  u svoj organizam najčešće unosimo kroz šumeće tablete, ali ono što trebate znati je da se on nalazi i u brojnim namirnicama. Upravo zbog toga se preporučuje da u svoju ishranu uvedete zeleno lisnato povrće, sjemenke bundeve i  bademe, koji će vašem organizmu obezbijediti potrebnu količinu magnezija.

  1. Sok od višnje

Sok do višnje je ukusan i vrlo djelotvoran u borbi protiv nesanice jer u sebi sadrži veliku količinu melatonina, koji je poznat i kao hormon spavanja. Za čvrst san se preporučuje da  čašu soka od višnje popijete dva puta dnevno.

  1. Mlijeko

Mlijeko, a pogotovo bademovo mlijeko je izvrstan izvor kalcija koji pomaže mozgu da proizvede melatonin od kojeg ćete lakše utonuti u san.

  1. Lavanda

Lavanda je biljka koja je poznata po svojim umirujućim svojstvima, a ukoliko želite da lakše zaspite preporučuje se da u toplu kupku ubacite nekoliko kapi eteričnog ulja od ove biljke. Drugi način korištenja lavande u ove svrhe je da njene cvjetove stavite u pamučnu vrećicu koju ćete prije spavanja staviti ispod jastuka.

  1. Matičnjak

Matičnjak je poznat po svojim umirujućim svojstvima, tačnije po blagotvornom djelovanju na nervni sistem što svakako opravdava njegovu upotrebu u liječenju nesanice i oslobađanju od napetosti i stresa. Preporučuje se da konzumirate čaj od matičnjaka.

  1. Majčina dušica

Ljekoviti sastojci ove biljke nalaze se u njenom listu i cvijetu, a u liječenju nesanice se koriste jer opuštaju mišiće. Prije konzumiranja čaj obavezno poklopite, kako bi se zadržali svi ljekoviti sastojci.

7. Med

Med često definiraju kao univerzalni lijek, a u borbi protiv nesanice se koristi zbog toga što sadrži aminokiselinu triptofan koja podstiče proizvodnju melatonina. Sigurno je da ćete lakše utonuti u san ukoliko prije spavanja pojedete dvije kašike meda.

8. Hmelj

 

Hmelj je poznat kao biljka koja ublažava nervozu i smanjuje stres. Postoji nekoliko načina kako se mogu iskoristiti sušeni cvjetovi hmelja, a redovno konzumiranje čaja od ove biljke se pokazalo kao najdjelotvornije u borbi protiv nesanice.

9. Proteini i ugljikohidrati

 

Hrana koja u svom sastavu ima ugljikohidrate i proteine idealan je izbor za miran san, a ono što trebate znati je da se ne morate prejedati. Preporučuje se da na sat prije spavanja pojedete neku voćku i nemasni jogurt ili bananu u kombinaciji s jednom kašikom kikiriki putera.