Zdravlje

Pravilna ishrana je pola zdravlja

Zdrava ishrana je glavni faktor ukoliko želimo da održimo svoje zdravlje u ravnoteži. Ona našem tijelu osigurava neophodnu količinu tečnosti, proteina, vitamina i minerala, a pravilnom ishranom pomažemo organizmu da uspješno izvrši proces detoksikacije i da izbaci otpadne stvari. Ova vrsta ishrane uključuje namirnice dobivene na prirodan način,  a mi vam donosimo njih pet koje će, ukoliko ih redovno konzumirate,  doprinijeti zdravlju vašeg organizma

1. Riba

Istraživanja pokazuju da redovno konzumiranje ribe može smanjiti rizik od infarkta, a pokazalo se i da postoji veza između konzumiranja ribe bogate 3 masnim kiselinama i smanjena stanja depresije. Uz sve to, masne tvari koje se nalaze u ribi pomažu mozgu da bolje iskoristi serotonin, hormon koji pozitivno utiče na naše raspoloženje. Riba je dobra i za prevenciju kardiovaskularnih bolesti i poboljšanje koncentracije, a istovremeno predstavlja i izvor mineralnih soli, joda, kalija i natrija. Preporučuje se da se svježa riba jede bar dva puta sedmično.

 2. Grah

Grah je najbolji biljni izvor bjelančevina. Sadrži malo masti i kalorija te je dobar izvor željeza, a bogat je i topljivim vlaknima koja pomažu u smanjenju holesterola. Ta vlakna spriječavaju nagli porast šećera u krvi nakon obroka te se ova namirnica posebno preporučuje dijabetičarima. Dokazano je da grah za 82 posto smanjuje rizik od srčanih bolesti, a izuzetno je dobar izvor vitamina B skupine.

3. Voće

Bez obzira na to koju vrstu voća konzumirate  preporučuje se  da ga jedete cijelo, a ne iscijeđeno u sokove. Vrste poput borovnice, kivija i jagode su izuzetno bogate vlaknima i antioksidantima, a istraživanje koje je provedeno u Japanu pokazalo je da su žene koje su konzumirale više vlaknastog voća imale manje bolne menstruacije.

4. Zobena kaša

Istraživanja su pokazala da osobe koje redovno konzumiraju zobenu kašu imaju stabilnu tjelesnu težinu i normalan nivo holesterola u krvi. Zob je puna vlakana, bjelančevina, magnezijuma i selena, te se zobena kaša može smatrati lijekom koji osim što smanjuje holesterol, reguliše i nivo šećera u krvi, te smanjuje rizik od raka i jača imunološki sistem. Zob je izuzetno dobar za trudnice jer smanjuje rizik od mogućih oboljenja djeteta. Jedna mala kašika zobene kaše dnevno dovoljna je za dnevne potrebe ugljenohidrata, vitamina B, vlakana i minerala.

5. Batata

Ova vrsta slatkog krompira se smatra jednom od najhranjivijih vrsta povrća. Jako je bogat beta-karotenom koji proizvodi antioksidantni vitamin A, a uz to je i dobar izvor bjelančevina, vitamina C i B6, mangana i vlakana. Batata uravnotežuje šećer u krvi i poboljšava zdravlje pluća, te je izuzetno dobar za zdravlje probavnog sistema.