Zdravlje

Zašto je smokva dobra za zdravlje

Smokva je bogat izvor kalcijuma, gvožđa, magnezijuma, kalijuma i vitamina B6, C i beta karotena. Ima nizak sadržaj masnoća i obezbjeđuje više vlakana od bilo kojeg drugog voća i povrća. Svježe kao i suhe smokve sadrže puno pektina, topivog vlakna koje može da smanji holesterol u krvi. Sadrži i triptofan koji obezbjeđuje dobar san i pomaže mozgu da pravilno iskoristi glukozu, odnosno šećer. Također, pospješuje i dobru cirkulaciju. Važan je podatak da u 100 grama sirove smokve ima čak 17,5 miligrama magnezijuma, dok ista količina suhih smokvi sadrži trostruko više ovog minerala. A magnezijum je jedan od ključnih činilaca za zaštitu organizma od utjecaja stresa i predstavlja pravi melem za ćelije nervnog sistema. Suhe smokve su zbog magnezijuma voćka izbora za ishranu mišića, kvalitet krvnih sudova i nervnih ćelija.

Smokva sadrži do 80 posto vode i blizu 60 posto prirodnog šećera koji stimuliše mozak da brže razmišlja. Zbog toga su smokve odličan izvor energije i ljudima koji ih jedu donose budnost, svježinu i brže reakcije. Jedino dijabetičari ne bi trebalo da jedu suhe smokve, jer u njima ima čak 66 posto šećera.