Zdravlje

Sedam savjeta za miran i dubok san: Sve brige ostavite ispred vrata vaše spavaće sobe

Muči vas nesanica? Evo nekoliko savjeta koji pomažu u prevenciji nesanice, ali i zahvaljujući kojima ćete brže zaspati i ugodnije spavati.

1. NOĆNI ODMOR KAO PRIORITET
Često noćni odmor stavljamo u drugi plan. Ako imamo neodgodive obaveze potrebu za noćnim odmorom u stanju smo u potpunosti zanemariti. Nastojite uvijek neovisno o životnim okolnostima i nametnutim obavezama noćnom odmoru dati nezamjenjivo mjesto. Samo ako ste odmorni možete svakoj obavezi pristupiti na valjan način.

2. RECITE NE KOFEINU 
Istraživanja su pokazala da šalica kave najmanje pet sati nakon konzumiranja djeluje stimulativno. Osim što je kafa stimulator ona može izazvati noćno buđenje jer je poznat diuretski učinak koje ima.

Ako ste navikli na kofein pokušajte promijeniti naviku umjesto kafe popijte voćni sok ili neki drugi napitak za kojeg znate da nema stimulirajući uticaj.
3. IZBJEGAVAJTE INTELEKTUALNI RAD U NOĆNIM SATIMA
Veliki broj pojedinaca zbog poslovnih obaveza posao donose kući. Nakon obaveza u porodici za mnoge je rad u noćnim satima jedino preostalo vrijeme. Stručnjaci koji se bave problemom spavanja ističu da intelektualni rad tokom noćni sati povećava razinu adrenalina što u konačnici može utjecati na spavanje i kvalitetu spavanja.

Ako već morate obaviti neku vrstu intelektualnog posla nastojite prioritetne obaveze izvršiti što prije kako bi što manje vremena potrošili na rješavanje složenih i zahtjevnih zadataka.
4. REDOVNA TJELOVJEŽBA
Bilo koji oblik tjelovježbe prije spavanja može olakšati usnivanje. Brojna su istraživanja pokazala da osobe koje redovno vježbaju prije odlaska na počinak ili tjelovježbu zamjenjuju nekom fizičkom aktivnošću, kao što je šetnja, imaju puno manje problema od pojedinaca koje vrijeme prije spavanja provode uz televizijski ekran.

5. IZBJEGAVAJTE ALKOHOL
Događa se da pojedinci imaju naviku prije spavanja nakon napornog dana popiti neko alkoholno piće kako bi se opustili od napornog dana.

Jedno od istraživanja je pokazalo da kod žena sklonost konzumiranja alkohola prije odlaska u krevet smanjuje duboku fazu spavanja i time stvara učinak neispavanosti.
Umjesto alkoholnog pića popijte neki biljni čaj, šoljicu toplog mlijeka s medom i rezultati neće možda biti trenutačni ali nakon nekog vremena dat će učinke.

6. SPAVAONICA JE INTIMNA OAZA
Intimnost kao dar spavaonice treba vam biti jedan od imperativa. Svakim ulaskom u spavaću sobu ostavite sve dnevne probleme ispred vrata.

Noćne sate podarite svome partneru i uživajte u bliskosti. Istraživanja koja su provedena ukazuju na pozitivan učinak intimnosti.
Hormoni kao prolaktin i oksicotin koji se oslobađaju tokom intimnosti imaju uspavljujući učinak što objašnjava zašto veliki broj parova nakon „dobrog seksa“ brzo zaspu.

7. MEDITIRAJTE
Često se dešava da pojedinci koriste krevet kao sigurnu bazu za „prebiranje“ dnevnih događaja . Uvedite pravilo da će te kontrolirati svoje misli koju tehniku meditacije želite koristi manje je važno, važna je odluka da brige i promišljajna o problemima odlučno mijenjate ugodnim, poticajnim i mirnim promišljanjem. Vaš simpatički živčani sistem biti će Vam zahvalan na promijeni koju ste donijeli, piše Ordinacija.