Moda

Visoka potpetica ili ravna obuća?

 

Ako ćete misliti na zdravlje stopala i kičme tada je najbolje da svaki dan birate drugu veličinu potpetice. Stoga, tokom sedmice naizmjenično nosite cipele s niskom, srednjom i visokom petom, cipele s ravnim potplatima i patike.

Svaka djevojka i žena je barem jednu noć provela u cipelama sa visokom štiklom, trprći bol samo zbog izgleda. Britanski specijalisti za bolesti stopala tvrde da se čak 43 posto žena ne odriče neudobnih cipela čak i ako im one stvaraju žuljeve ili izazivaju neku drugu vrstu bola. Ako ćete slušati savjete stručnjaka tada cipele sa 15 cm i više  nisu za svakodnevno nošenje, a ako mislite da je druga krajnost, japanke ili balerinke ravnog đona, naprimjer, rješenje, razmislite dva puta. I one su samo za povremenu upotrebu, nikako svakodnevnu. Ako ćete misliti na zdravlje stopala i kičme tada je najbolje da svaki dan birate drugu veličinu potpetice. Stoga, tokom sedmice naizmjenično nosite cipele s niskom, srednjom i visokom petom, cipele s ravnim potplatima i patike.

Opterećenje stopala

Tokom stajanja se najviše opterećuje stražnji dio jer je on i anatomski prilagođen da može podnijeti puno veće sile opterećenja od prednjeg dijela. Sada vam je jasno zašto mnoge žene ne mogu  dugo trpjeti bolove u visokim štiklama. Pri nošenju visokih potpetica prebacujemo opterećenje na osjetljiviji dio stopala. Što je viša peta, to je opterećenje veće.

Japanke su bolji izbor od štikli i sandala

Japanke su nešto povoljnije od sandala, jer većina sandala kao i zatvorene cipele u prednjem dijelu vrše pritisak na prednji dio. Japanke daju mogućnost svim malim mišićima stopala, kao i svim malim zglobovima, maksimalnu slobodu funkcije za razliku od sandala, naročito onih koje su zatvorenije i u prednjem dijelu djelimično sputavaju aktivnosti mišića. Poznato je da u Japanu nije bilo deformacije prednjeg dijela stopala dok nisu počeli koristiti obuću zapadne civilizacije. No kada birate japanke, gledajte da imaju pojačanje i oko zgloba ili kvalitetniji kaišić kako bi čvršće pristajale nozi.

Ah, te štikle!

Kada stojimo bosi 2/3 težine našeg tijela prenosi se na petu, a 1/3 na prednji dio stopala. Što je štikla veća i opterećenje na prednji dio stopala raste. Kod peta visine 3-4 cm opterećenje se prenosi podjednako na prednji i stražnji dio stopala, a prilikom nošenja peta viših od 5-7 cm značajno se povećava opterećenje na prednjem dijelu stopala, a smanjuje opterećenje pete. Nošenje cipela s visokim potpeticama može biti dugoročno veliki problem, naročito kod ljudi koji duže stoje ili hodaju te ako imaju povišenu tjelesnu težinu. Narušavanjem uzdužnog prednjeg dijela stopala dolazi do širenja njegovog prednjeg dijela poput lepeze, a prsti zadržani u uskoj cipeli slabije su pokretljivi zbog tijesnog prostora, približavaju se i deformiraju.

Dakle, ako se veći dio dana nose visoke pete, dolazi do skraćivanja mišićno-tetivnih struktura stražnje grupe potkoljenice i te osobe ne mogu u potpunosti približiti stopalo prednjem dijelu potkoljenice uz ispruženo koljeno. U takvim slučajevima spuštanje pete u ravnoj cipeli može dovesti do bolova i grčeva u stopalima i potkoljenicama, pa žene s takvim poteškoćama osjećaju da im je ugodnija cipela s blagim povišenjem pod petom.

Platforme su sigurno zdravije od štikli

Ako već ne nosite svakodnevno štikle, a volite se osjećati elegantnije, birajte popularne platforme, koje su ženama uglavnom udobne. Blago povišenje pod cijelim stopalom rasterećuje pojedine preopterećene dijelove stopala, a stabilnije je fiksirano cijelo stopalo – i prednji i stražnji dio.

Ove cipele mogu biti blago ukalupljene ili s ortopedskim uloškom, što je naročito važno za bolna stopala ili stopala koja su počela razvijati statičke deformacije. Kožna i prozračna obuća, sa širokim prostorom za prste bit će povoljna za osobe koje pate od kožnih promjena na stopalima, deformacija stopala ili sklonosti oštećenjima kože, naprimjer kod stopala dijabetičara.

Dobro je znati

Neke pete su zdravije od drugih. Ako imate petu visine 4 cm i platformu visine 1 cm, to zapravo znači da je peta visoka samo 3 cm, a to je bolje nego štikla od 4 cm. U svakom slučaju, najbolje je odabrati širu petu koja stopalu daje veću stabilnost te smanjuje mogućnost povreda. Kontinuirano nošenje štikli može izazvati skraćivanje i napetost mišića lista, dok mišići u drugom dijelu noge postaju izduženiji, što stvara neravnotežu i povećava mogućnost povrede.