LifestyleRecepti

Okusi jesen!

Tart od jesenjeg voća

Sastojci za tijesto: 175 g brašna, 1 supena kašika kristal šećera, 85 g putera, ohlađenog i isječenog na kockice, 1 jaje
Za fil: 4 desertne jabuke ili kruške, 3 žumanjca, 4 supene kašike sitnog smeđeg šećera, 200 ml punomasne pavlake, 1 kašičica čistog ekstrakta vanile, šaka kupina, šljiva ili borovnica, kašičica mljevenog cimeta, 2 supene kašike kristal šećera

Priprema: Za tijesto sipajte brašno, šećer i puter u multipraktik pa mutite da liči na prezlu. Dodajte jaje pa mutite toliko da se tijesto skupi u loptu. Razvijte ga i njime obložite pleh. Izbodite ga viljuškom i stavite u frižider na 30 minuta. Zagrijte rernu na 190° C. Preko tijesta stavite mastan papir i zrnevlje za pečenje, pa pecite 10 minuta. Sklonite zrnevlje i papir i pecite još 10 minuta, a zatim izvadite iz rerne i ostavite da se hladi. U međuvremenu, ogulite, očistite i isijecite jabuke na tanke kriške. Umutite žumanjca, smeđi šećer, pavlaku i ekstrakt vanilije. Poredajte jabuke i ostalo voće po tijestu pa ih prelijte mješavinom s pavlakom. Pospite cimetom i kristal šećerom pa pecite 40-45 minuta ili dok se nadjev ne stegne. Ohladite tart u plehu i poslužite.

Kompot od krušaka

Sastojci: 1 kg krušaka koje nisu mekane (poluzrele)
Za sirup: 1 l vode, 150 g šećera, 2 vanilina šećera, jedna do dvije kašike ruma, 1 mala kašika limuntosa ili sok od cijelog limuna

Priprema: Kruške oguliti, odstraniti košpice i izrezati na četvrtine.
Poslagati ih u oprane tegle. U svaku teglu staviti 2-3 koluta opranog cijelog limuna. Prokuhati sve sastojke za sirup i dok je još vreo zaliti kruške u teglama (neka 1 cm ispod vrha ostane prazan). Zatvoriti i pasterizirati.

Minidžana

Sastojci: 5 svježih patlidžana, 200 g narendanog ovčijeg sira,
200 g majoneze, 3 čehna bijelog luka, 100 g mljevenih oraha,
pola limuna

Priprema: Patlidžane oprati i peći neoguljene oko pola sata na 180 stepeni. Kada se ohlade, gulite ih i usitnite u blenderu. Sačekajte da se tako usitnjeni patlidžani ohlade i dodajte narendani ovčiji sir, majonezu, mljevene orahe, sitno nasjeckani bijeli luk i iscijeđenu polovinu limuna.

Dobijenu smesu dobro izmiješajte, posolite i pobiberite po ukusu te mažite na zagrijan hljeb, tost, krekere, tortilje.

Supa od šumskih plodova

Sastojci: 150 g očišćenog kestena, 50 g sušenih vrganja, 150 g krompira,
1 kašika miješanih, suhih začina, 1 vezica peršunovog lišća, 1 vezica  celerovog lišća, lovorov list, 50 g suhog mesa, 100 ml slatkog vrhnja, 2 žumanjca

Priprema: Kestene očistite, a krompir ogulite i narežite na kocke. Stavite ih u posudu, dodajte peršunov, celerov i lovorov list pa prelijte s 1100 ml vode. Kad zakipi, dodajte mješavinu začina i kuhajte 15-ak minuta.
Vrganje stavite u malo vode, a meso narežite na kockice. Meso kratko popecite u tavi, a zatim dodajte ocijeđene vrganje. Iz supe izvadite peršunov, celerov i lovorov list pa propasirajte. Supu zakuhajte i dodajte joj meso i vrganje. Izmiješajte slatko vrhnje i žumanjca pa ih umiješajte u vruću supu.

Malo drugačija tikvenica

Sastojci za tijesto: 300 g mekog brašna + još za mijesiti, malo soli,
2 kašike ulja, 150 ml tople vode
Nadjev: 1 kg neočišćene tikve, 250 g svježeg sira, 100 ml kiselog vrhnja i 100 ml za preljev, 1 jaje za nadjev i jedno za preljev, 2 kašike prezle ili kukuruznog brašna, so i biber

Priprema: Od brašna, soli, ulja i tople vode zamijesite gusto tijesto (kao i inače za pitu). Podijelite ga na dva dijela i pustite da odmori 1 sat pod krpom. Tikvu očistite i narendajte, posolite i pustite da stoji 20-ak minuta dok ne pusti vodu. Dobro je iscijedite i u nju umiješajte jaje, sir, mrvice, vrhnje te začinite po želji. Rernu zagrijte na 180°C. Tijesto razvijte, a zatim razvucite u tanku jufku. Posipajte ga nadjevom preko 2/3 površine, preklopite na rubovima sa strane te, podižući stolnjak, zarolajte. Slažite je u redove u tepsiju i prelijte mješavinom ostatka kiselog vrhnja i jednog jajeta. Pecite 35-40 minuta

 Tjestenina s piletinom i kestenom

Sastojci: 400 g makarona, 300 g pilećeg filea, 200 g pečenog i očišćenog kestena, čehno bijelog luka, pola kašičice majčine dušice, 50 g narendanog kačkavalja ili parmezana, 200 ml supe od povrća, pola kašičice gustina, maslinovo ulje, so, biber

Priprema: Makarone skuhati i ocijediti. Bijeli luk popržiti na zagrijanom ulju i izvaditi. Na ulje zatim dodati kockice mesa i pržiti dok ne porumeni sa svih strana. U meso dodati kesten i supu, pa kuhati desetak minuta na laganoj vatri. Pred kraj kuhanja dodati gustin pomiješan s maslinovim uljem i majčinu dušicu. Posoliti i pobiberiti. Kuhane makarone preliti sosom estena, pa posuti narendanim sirom.

Za jesenji detoks

Kako biste vratili snagu i pripremili organizam za novu sezonu, obradujte svoje tijelo napitkom od samo četiri sastojka koji jača imunitet i kožu čini blistavom. Sastojci su: 2 litre vode, 1 svježi krastavac, 1 limun ili 2 limete, 10 – 12 listića mente. A evo i kako ih pripremiti: Krastavac i limun dobro operite pa isijecite na kriške. Promiješajte dobro, pa dodajte listiće mente i sve odložite u staklenu posudu ili veću staklenu teglu. Sastojke prelijte vodom, dobro zatvorite posudu ili teglu i ostavite u frižideru da se potpuno ohladi. Pijte po čašu ovog detoks napitka svakog dana dok ga ne potrošite.

Protiv gripe i prehlade

Konzumiranje kvalitetnog ribljeg ulja jedan je od načina za popravljanje raspoloženja, ali i za izbjegavanje čestih prehlada i gripa tokom jeseni. Esencijalne masne kiseline u ribljem ulju (posebno DHA) imaju ključnu ulogu u zdravlju mozga i reguliranju raspoloženja. Aminokiselina L-Glutamin također održava dobar imunitet i pomaže u kontroli želje za slatkim – jednu kašiku dodajte u čašu vode i popijte ujutro.