LifestyleRecepti

Zdrava užina, pametniji školarci

Mafini sa sirom

Sastojci: 1 šoljica kukuruznog brašna, 4 kašike crnog brašna tip 850, šoljica mlijeka, 3 jaja, 400 g svježeg sira, 1 naribana i ocijeđena tikvica, pola praška za pecivo, 3 kašike ulja, kašičica soli, sitno sjeckani svježi peršunov list

Priprema: Žumanjce odvojiti od bjelanjaca pa sve sastojke osim bjelanjaca umiješati da se dobije smjesa malo gušća od one za palačinke. Bjelanjce posebno umutiti u čvrsti snijeg. Snijeg polako spojiti sa smjesom i sve izliti u nauljeni kalup za muffine i peći 45 minuta na 180 stepeni. Pred kraj pečenja muffine po želji premazati kiselim vrhnjem.

Tortilje s puretinom

Sastojci: 4  velike tortilje, 1 manja glavica zelene salate, oprana i raskomadana,  350 g purećih prsa, 2  paradajza tanko narezana, 2  krastavca, narezana na štapiće, 1/2  šoljice gotovog pesto umaka

Priprema: U svaku tortilju posložite malo zelene salate, puretine, paradajza i krastavca. Preko svega prelijte pesto umak i zarolajte tortilju kao burrito.

Kraljevski sendviči

Sastojci: 2 kriške integralnog hljeba, 2 kriške pureće šunke, 2 krastavca, rotkvica, 2 kriške sira, vlasac ili mladi luk, mliječni namaz, paradajz

Priprema: Integralni kruh namažite mliječnim namazom, po njemu posložite kriške krastavaca pa stavite listić šunke i listić sira. Prema želji, od luka, sira i rotkvica oblikujte vesela lica, a od vlasca ili mladog luka kosu.

Kolačići od mrkve, ovsenih pahuljica i đumbira

Sastojci: 1 šolja integralnog brašna, 1 kašičica praška za pecivo, 1/2 kašičice soli, 1 šolja ovsenih pahuljica, 2/3 šolje sjeckanih oraha, 1 šolja rendane mrkve, 1/2 šolje meda ili javorovog sirupa, 1/2 šolje maslaca (istopiti i prohladiti) ili ulja, 1 kašičica rendanog svježeg đumbira

Priprema: Zagrijte rernu na 200° C, obložite pleh papirom za pečenje. U zdjeli pomiješajte brašno, prašak pecivo, so i ovsene pahuljice. Dodajte orahe i mrkvu. U drugoj posudi pomiješajte dobro med, ulje (ili puter) i đumbir. Pomiješajte sa suhim sastojcima. Kašiku po kašiku vadite tijesto i redajte na pleh, ostavljajući prostor između njih. Peći u gornjoj trećini rerne oko 10-12 minuta dok ne dobiju zlatno-smeđu boju.

Mafini s voćnim jogurtom

Sastojci: 2 jaja, 110 g šećera, 65 ml ulja, 150 ml voćnog jogurta od kajsija, 220 g brašna tipa 550, 1-2 kašičice praška za pecivo, prstohvat soli, 15 g maslaca, 60 g svježeg kravljeg sira, 4 kašičice marmelade od kajsija

Priprema: Jaja i šećer umutite mikserom dok ne dobijete gustu masu. Umiješajte ulje, jogurt i brašno pomiješano s praškom za pecivo i soli. Kalupe za mafine dobro namažite maslacem i dopunite do 3/4 smjesom. Na svaki dodajte kašičicu razrijeđenog sira i kašičicu marmelade. Pecite u rerni zagrijanoj na 180°C otprilike 25 minuta.

ZA SVAKU KRIŠKU HLJEBA

Namaz sa sjemenkama

Sastojci: 200 g zrnatog sira ( ili svježeg), 4-5 maslina s paprikom, malo sjemenki suncokreta, malo sjemenki lana

Na laganoj vatri u tavi bez masnoće kratko (2-3 min) popržiti sjemenke suncokreta i lana, zatim ih ostaviti da se ohlade. U međuvremenu, u zdjelici pomiješajte zrnati (svježi) sir, masline sitno narezane i začine (mješavinu začina, so, bosiljak, peršun…). Dodati sjemenke i dobro izmiješati.

Zeleni namaz

Sastojci: 300 g svježeg kravljeg sira, 100 ml slatkog vrhnja, 100 ml kiselog vrhnja, 1 kašika narezanog kopra, 1 kašika nasjeckanog peršina, 1 kašika narezanog vlasca, 1 kašika nasjeckanog svježeg krastavca, malo soli i bibera, 1 kašika mješavine začina

Priprema: Sir, slatko i kiselo vrhnje, so, biber i vegetu dobro pjenasto izmiješajte. Dodajte nasjeckani vlasac, peršun i kopar te na kraju pažljivo umiješajte kockice krastavaca koje ste prije toga ogulili, očistili i odstranili im koštice. Umjesto svježih krastavaca možete staviti rotkvice. Svježi kravlji sir prethodno protisnite kroz sito s manjim rupicama, kako bi namaz bio maziviji.

Kad baš nemate vremena…

Ukoliko niste u mogućnosti da izdvojite dovoljno vremena za spremanje zdravih užina za svoje dijete, proizvode kao stvorene za zdrav obrok možete naći i u specijaliziranim prodavnicama. Šta je pravi izbor? Energetske table od žitarica, suho voće i proteinski štapići idealni su za međuobrok, a probiotski napici ili jogurt s voćem u kombinaciji s dvije banane otjerat će osjećaj gladi, a usput osvježiti i energetski napuniti iscrpljene đake.

Za zdrave mozgove

Ne postoji nijedna namirnica koja može zamijeniti uravnoteženu i raznovrsnu prehranu i sama od sebe učiniti vas novim Einsteinom. Ipak, postoje namirnice koje mozgu pružaju ono što mu je najpotrebnije za normalnu funkciju. Postoje i hrane koje čuvaju mozak od štete i utjecaja starenja. Neka se na jelovniku vaših mališana bar jednom sedmično nađu sljedeće namirnice: riba, orasi, borovnice, jaja i grožđe.

 

Birajte dobre sireve

Neizostavan sastojak svih sendviča jeste sir. Ipak, nisu svi zdravi. Zato i pažljivo birajte. Dobro odabran sir osim finog okusa bit će izvor proteina, kalcija, fosfora i drugih spojeva pogodnih za zdravlje. Na vrhu vaše liste, nakon svježeg kravljeg sira, neka budu: feta, mozzarela, parmezan, emmentaler.