Lifestyle

Znate li šta je chocapocalypsa: Hoćemo li ostati bez čokolade

U posljednje vrijeme pojavilo se nekoliko članaka čiji autori tvrde da ćemo do 2050. godine ostati bez čokolade, piše New Zealand Herald.

Globalno tržište čokolade neprestano raste, do 2025. će biti duplo veće nego 2015. godine, konzumacija drastično raste, posebno zato što se zadnjih godina piše o benefitima čokolade, poput anti-age efekta, mnoštva antioksidansa, smanjenja stresa i pritiska.

Najviše čokolade pojede se u Švicarskoj, više od osam kilograma po stanovniku godišnje, a slatko najviše vole stanovnici Zapadne Evrope i Sjeverne Amerike.

Proizvođači čokolade s optimizmom gledaju na Kinu i Indiju, koje svaka imaju po milijardu stanovnika, a koji upravo upoznaju omiljenu poslasticu zapadnog sveta, a sve zahvaljujući urbanizaciji i širenju srednje klase. Trenutno najbrže rastuće tržište čokolade je u Indiji, gde je za pet godina potražnja je porasla za 50 posto, dok Kinezi upoznaju kulturu kafe i uz nju jedu sve više čokolade.

Potrošača ne manjka, šta više, očekuje se da će njihov broj konstantno rasti. Ali, proizvođači imaju veći problem – kakao je jako zahtjevan za uzgoj. Ta delikatna biljka traži vlažnu tropsku klimu i hlad kišnih šuma, što su uslovi kakvih je sve manje zbog globalnog zagrijevanja. Trenutno se najviše čokolade proizvodi u zapadnoj Africi, tačnije u Obali Slonovače i Gani.

Osim klime, kakao ima još jedan veliki problem – bolesti koje uzrokuju insekti. Zbog toga se godišnje gubi 30 do 40 posto prinosa. Tako je ovog ljeta Obala Slonovače objavila da mora uništiti polje kakaa od 100.000 hektara jer su ga napali insekti, a na tom području ova biljka neće moći da se sadi narednih pet godina. Kakao je teška biljka za uzgoj pa se farmeri u Indoneziji sve više okreću proizvodnji kukuruza i drugih žitarica.

Najveći svjetski proizvođači su svesni da moraju tražiti nove puteve razvoja. Gana se nada da će iskoristiti kinesko interesovanje za čokoladu i dobiti zajam od njih kojim bi osigurali ovogodišnji urod. To podržavaju vlade i Gane i Kine. Novčanu pomoć države proizvođači planiraju tražiti od Emirata i Saudijske Arabije, gdje se čokolada smatra simbolom bogatstva.

Novac će se uložiti u istraživanje alternative kakau i poboljšanju postojeće biljke, kako bi postala manje zavisna od vremenskih prilika. Najveći proizvođač slatkiša na svijetu Mars Wrigley uložio je milijardu dolara u istraživanje otpornijeg kakaa, a prvi su najavili da će koristiti samo najkvalitetniji kakao za koji su počeli dodjeljivati certifikate.

Proizvođače novčano pomažu i Hershey, Ferrero, Lindt i Mondelez, i to tako da više plaćaju za kvalitetniji kakao. Ali, i dalje ostaje problem dječjeg rada i iskorištavanja.

Sami proizvođači u Africi žele više da se uključe u distribuciju svog proizvoda i stvoriti nešto poput OPEC za čokoladu. Tako bi mogli štititi male proizvođače koji su najosjetljiviji na promjene cijena.

Zaključak je da svijetu trenutno ne prijeti nestašica čokolade, ili “chocapocalypse” kako je nazivaju strani mediji. Ali, rizik postoji i mora postojati svijest o tome, piše Bizlife.