Intervju

Haris Dubica, producent i režiser: Dino Merlin mi daje odriješene ruke

Bh. producent i režiser muzičkih spotova Haris Dubica, 11 godina uspješno sarađuje s poznatim pjevačima, a u posljednje vrijeme i glumcima, iz BiH, Regiona, ali i svijeta. Dubica je porijeklom iz Sanskog Mosta, a živi u Švicarskoj. Za svoj rad je dobio brojna priznanja, a ono što mu je najviše doprinijelo na popularnosti jesu tri nagrade za spot godine u Švicarskoj, što je prvi put u historiji takmičenja pošlo za rukom jednom režiseru. U konkurenciji od 238 takmičara, Dubica je trijumfirao spotom pjevača Baschija “Hashtag”. Za njegovu uspješnu karijeru jednim dijelom je zaslužan i Dino Merlin, koji je među prvima prepoznao njegove kvalitete.

– Kao veliki fan Dine Merlina išao sam na svaki njegov koncert koje se održavao u mojoj blizini. Jednog dana sam ga upoznao i pričao sam mu čim se bavim. Bio sam mu simpatičan i vidio je nešto u meni, tako da mi je dao šansu da napišem scenarij za jednu njegovu pjesmu. Trebao sam dobiti pjesmu „Ptica bijela“, međutim, nije bila gotova pa sam dobio pjesmu „Deset mlađa“ – kaže Dubica na početku razgovara i dodaje da nikada nije više puta slušao neku pjesmu od ove.

Znao sam je puštati i po sedam sati, ali od samog početka se rodila ideja kako bih trebao vizualno prikazati o čemu se radi u pjesmi… Tako se rodio moj stil kad je o emociji u muzičkim spotovima riječ. Novitet u to vrijeme, a potpis moj.

Mnogo Balkanaca odlazi raditi u inozemstvo, a kod Vas je suprotna situacija. Osim što radite u inozemstvu, dolazite raditi i na Balkan. Gdje je Vama lakše raditi?

– U svakoj državi imam svoje saradnike, bilo da je riječ o Švicarskoj, BiH ili Srbiji. Svugdje je lako, vjerujte, a organizacija je najvažnija u ovome poslu.

U Švicarskoj ste tri puta osvajali priznanja za spot godine. Šta su konkretno značila u poslu koji radite?

– Donijele su mi mnogo na popularnosti. Svi švicarski mediji su pisali o meni, pojavio sam se i na švicarskoj televiziji. Počeo sam sarađivati s velikim izdavačkim kućama kao što su: „Universal Music“, „Sony Music“ i u suštini mogu reći da mi se sve ponavlja kao na Balkanu nakon spota „Deset mlađa“ od Dine Merlina. Osvojio sam u Švicarskoj još pet drugih nagrada, a najdraža mi je Nagrada za kulturu Općine Emmen u kojoj sam odrastao. Na dodijeli te nagrade Dino Merlin mi je bio govornik i to mi je također mnogo značilo.

Velika je stvar kada iza svoga rada navedete imena poput Dine Merlina, Marije Šerifović, „Zabranjenog pušenja“, DJ Antoinea… Kakva iskustva nosite iz tih saradnji?

– Uradio sam do sada više od 140 muzičkih spotova i mogu reći da je najlakše raditi s velikim zvijezdama, to su veliki radnici i pravi profesionalci.

Koliko Vam klijenti vjeruju i da li sve prepuštaju u Vaše ruke?

– Svaki klijenat koji me angažira za projekt želi da spot ima moj potpis, da ga odradim onako kako ga ja zamišljam. Tako da sve prepuštaju u moje ruke i jako sam im zahvalan za to.

Imaju li ponekad Vaši klijenti prevelike zahtjeve?

– Većinom je obrnuto, najčešće imam neke zahtjeve koje oni ponekad ne ispoštuju, jer su im teški. Volim eksperimente i radim sve da mi spotovi ne liče jedan na drugi. Volim eksperimentirati s novim idejama, ići na nove lokacije i konstantno raditi drugačije spotove.

 S kim najviše volite raditi? Vjerujem da su se iz nekih saradnji rodila i prijateljstva…

– Ima ih mnogo. Dino Merlin mi daje odriješene ruke i potpuno povjerenje. Zato sam mu jako zahvalan, pa vjerovatno zbog toga pjesme i rezultiraju zanimljivim spotovima.

Šta je ključna stvar Vaših režija, na koji način pokušavate doprijeti do publike?

– Emocije na baladama, kreativne ideje i vizualno prikazivanje o čemu se u pjesmi radi, naravno ako mi sve to tekst pjesme dozvoli.

Šta su prednosti, a šta mane Vašeg posla?

– Prednosti ovoga posla su što stalno upoznajem nove ljude, putujem, i to što mi nijedan dan nije sličan prethodnim danima. Nije to sad neka mana, ali je u ovom poslu prisutna velika odgovornost. Od 50 ljudi na setu samo je jedan odgovoren za sve, a to sam ja. Zbog toga je jako važno da režiser ima viziju spota u glavi već prije snimanja i da ima neke rezervne „B“ i „C“planove.
A osim odgovornosti, tu je i putovanje koje čovjeka zna i mnogo umoriti.

Prilikom angažmana za spotove koje Vi radite često promovirate BiH, glumce, sportiste, manekenke…

– Imam mogućnosti to da radim i volio bih da svojim radom dam neki mali doprinos ovoj državi. BiH je zemlja s ogromnim talentima. Bilo bi dobro da svako ko može svojim radom da doprinos promocije BiH i njenih talenata.

Pripremate i projekt s velikim glumačkim imenima. O čemu je riječ?

– Čast mi je da sam radio na projektu u kojem se pojavljuju Emir Hadžihafizbegović, Nikola Kojo, Enis Bešlagić, Dragan Bjelogrlić, te da je moja malenkost među ovim velikanima. Ima osim njih još mnogo poznatih imena, a o čemu se konkretno radi obznanit ćemo uskoro.

Postoji li nešto što Vam je izazov u poslu ili neka želja koju još niste ostvarili?

– Radim na svom prvom igranom filmu, gdje su mi Emir Hadžihafizbegović, Ademir Kenović i Namik Kabil velika podrška. Želja mi je da prestanem raditi muzičke spotove i da radim igrane filmove. Da pokušam publiku zabaviti 90 minuta, a ne samo od tri do šest minuta kao do sada.

Mnogo smo razgovarali o poslu, otkrijte nam neke detalje iz privatnog života. Kako provodite slobodno vrijeme?

– Najviše uživam kad sam s porodicom. Volim družiti se s prijateljima ili putovati na neku utakmicu. Jednostavno – uživati u životu.

Kako Vaša supruga gleda na česta putovanja zbog poslovnih obaveza, je li se navikla na to?

– To je jednostavno dio moga posla i tu me maksimalno podržava, a kada može onda i ona pođe sa mnom.

Imate i kćerku. Kako provodite zajedničko vrijeme?

– Najviše se igramo, a pokušavam je što više nasmijati, tako da te trenutke pamti kroz život. Leena Besima je jako vesela curica, koja voli da pjeva. Djeca su najljepše što čovjek može imati u životu. Obišao sam više od 40 država, u svom poslu sam gotovo dostigao maksimum, dobio sam 15 nagrada za svoj rad, ali ništa ne može zamijeniti njen osmijeh i sreću.