Novosti

Raka Marić, Anila Gajević, Jasmin Ligata i Kora Dilić: Oni brinu u karijerama najvećih domaćih zvijezda

Da biste danas gradili uspješnu glumačku karijeru, morate imati agenta. Kvalitetna komunukacija sa sedmom silom traži dobrog PR-a, dok su za muzičare neophodni estradni menadžeri i producenti. Mi smo razgovarali sa četvero profesionalaca, koji su nam otkrili detalje saradnje s nekim od najvećih regionalnih muzičkih, glumačkih i sportskih zvijezda.

Direktna komunikacija s velikim zvijezdama iz oblasti muzike, sporta ili filma u svijetu je nezamisliva. Da biste došli do zvijezde, prolazite „armiju” PR-ova, menadžera i osoba zaduženih da se brinu o njihovim karijerama. Zapadna praksa unazad desetak godina uglavnom se primjenjuje i u domaćoj showbusiness industriji. Naime, ukoliko ste novinar i želite uraditi intervju s bilo kojom poznatom osobom iz Regije, neophodno je da kontaktirate njenog PR menadžera koji će omogućiti dalju komunikaciju. Osim dobrog PR-a, ili managera, neophodnog za muzičara, za glumca je, naprimjer, od presudne važnosti kvalitetan agent, koji će mu omogućiti dobijanje uloga kako na domaćem, tako i na inozemnom tržištu. Osim poslovnog odnosa, zvijezde i njihovi agenti, odnosno PR-ovi i manageri nerijetko postaju i dobri prijatelji. Raka Marić, Anila Gajević, Jasmin Ligata i Kora Dilić za „Azru” govore o saradnji s najvećim muzičkim, glumačkim i sportskim imenima Regiona. Pričajući svoja poslovna iskustva, saznajemo mnogo o njihovoj radnoj etici, ali isto tako bolje upoznajemo i neke od najvećih regionalnih muzičkih glumačkih i sportskih zvijezda.

Radomir Marić Raka jedan je od najuspješnijih i najtraženijih menadžera u Regionu. Svoju karijeru počeo je saradnjom sa, u to vrijeme, najpopularnijom rock grupom „Bijelo dugme”, a danas je, zahvaljujući poslu prijatelj sa, kako kaže, cijelom jugoslavenskom estradom.

– Nisam nikada odvajao posao i prijateljstvo. S većinom njih radim bez ugovora, odnosno bez obaveza – kaže Raka i dodaje da su sve zvijezde s kojima sarađuje profesionalci kako na privatnom, tako i na poslovnom planu, te da je to ono što ih čini velikim.

Kao i u svakoj oblasti biznisa, Raka sa svojim klijentima prije početka saradnje definira šta su čije obaveze, a upravo to je rezultiralo činjenicom da tokom dugogodišnje karijere nikada nije imao problema ni s jednim izvođačem. Iako ne voli da pravi razliku između ljudi s kojima radi, iskustvo je pokazalo da su muškarci lakši za saradnju, a on to objašnjava istim „talasnim dužinama” na kojima se s njima nalazi, dok za dame ističe da su zahtjevnije.

– Neke bi da na gostovanja povedu djecu, sestre ili dečka. Ne bih spominjao imena, ali su gotovo sve u istom maniru – objašnjava on.

 Privatno druženje

Raka je jedan od onih koji smatraju da se velika i uspješna zvijezda rađa, a kao primjer izdvaja Zdravka Čolića.

– Zvijezda se ne može preko noći postati. Zdravko Čolić traje već 40 godina, jer ima glas, stas, vaspitanje i obrazovanje. Zdravko je stigao i da magistrira na Ekonomskom fakultetu, da postane otac i da i dan-danas puni stadione, arene i dvorane – objašnjava Raka.

Od muzičara Gorana Bregovića izdvaja kao nekoga ko ima najveću karijeru, ali i kao osobu s kojom, pored Harisa Džinovića, najduže sarađuje. S njima dvojicom se, priznaje nam, već decenijama privatno druži.

– Za mene je Goran Bregović najveći radnik. Nije mu teško da nakon napornog prekookeanskog leta ide pravo u dvoranu, da bi odradio tonsku probu, zatim ode u hotel da se istušira, presvuče i održi koncert od dva sata. Tako radi svaki drugi dan jer ima više od 100 nastupa godišnje. Od Australije, Amerike, Azije i Evrope – kaže on.

menadzeri raka brega1

Tokom dugogodišnje saradnje i prijateljstva nastale su i brojne anegdote, no, njih, kaže, čuva za autobiografiju koju će, možda, jednog dana napisati.

Anila Gajević, vlasnica i direktorica talent agencije „Zona” iz Sarajeva, zastupa glumce iz BiH, Hrvatske, Srbije, Makedonije, Crne Gore, Slovenije, ali i Italije, Rumunije, Njemačke i Turske. Zahvaljujući njenom zalaganju, naše glumce imamo priliku gledati u brojnim projektima domaće, regionalne, evropske i američke produkcije od kojih se izdvajaju svjetski
blockbusteri „Mission Impossible: Ghost Protocol”, „Skyfall”, „Snowpiercer”, „Child 44″, „The November Man”, kao i evropski hitovi poput „Twice Born”, „In Order of Dissapearance”, „Shanghai Gypsy”, „Halimin put”…, te serijama „Legends”, „Game of Thrones”, „Dig”, „Crossing Lines”, „Missing”, „Gomorra”…Dugogodišnja saradnja i bogato radno iskustvo doveli su do toga da se sa svojim klijentnima zbližila do te mjere da im, kako kaže, više nije samo prijateljica nego i sestra i majka i, kako se znaju našaliti, druga žena.

menadzeri3

– Glumci i ja pričamo mnogo, ali dosta sam zauzeta pa se onda komunikacija dešava intenzivno i najviše s glumcima s kojima radim na određenom projektu. Voljela bih da imam više vremena za sve njih i da više pijemo kafe. Volim ponekad i izaći u grad s nekim od njih pa onda i tako uspijem saznati šta im se dešava u životu mimo posla. Spremna sam saslušati i pomoći kad treba – kaže Anila.

Rad i disciplina

Ona dodaje da se uprkos prijateljskom odnosu, na glumce zna i naljutiti, a do toga najčešće dolazi kada im se desi da ne ispoštuju rok za casting ili kada nemaju sve materijale kao što su fotografije ili showreel.

menadzeri5

– Miraj Grbić je znao reći da sam ja kao žena koja je stalno u pms-u. Zapravo je htio reći da je u opisu moga posla da brinem, nadzirem i vodim računa o svojim klijentima, a nekad i to da budem malo strožija – kaže Anila i dodaje da izuzetno cijeni i poznaje glumačku profesiju te da je naučila da svakom glumcu treba pristupiti posebno i da ne postoji univerzalni način komunikacije.

Prilikom rada na nekom projektu, kako kaže, više pažnje mora posvetiti glumicama jer su one senzibilnije i delikatnije, ali i da to nikako ne znači da radije sarađuje s glumcima nego s glumicama. Ističe da često dolazi do situacija u kojima ona klijentu predlaže neku ulogu koju on odbija, ali i da uvijek nastoje donijeti zajedničku odluku.

– Ako mi glumac iznese argumente i kaže da se, naprosto, ne bi osjećao dobro u toj ulozi ili misli da bi mu ona mogla odvesti karijeru u smjeru u kojem on ili ona ne želi da ide, onda razumijem takvu odluku. Bilo je, pak, više situacija u kojima sam ja glumcima objasnila zašto bi bilo dobro da prihvate uloge i do sada se, moram biti neskromna, nije pokazalo da smo pogriješili, jer su to na kraju bili dobri projekti i glumci su napravili dobre uloge – objašnjava ona.

Kod svojih klijenata najviše voli prepoznati predanost poslu i discipliniranost, a uz sve to i zdravu ambiciju.

– Volim, također, kada glumci rade na svom usavršavanju, kada uče jezike, prate trendove i kada rade na svom tijelu – kaže Anila.

U smislu rada i truda ona kao primjer navodi generaciju mladih sarajevskih glumaca kojima se posebno ponosi, a među kojima su Muhamed Hadžović, Igor Skvarica, Dino Sarija, Davor Golubović, Edin Avdagić, Admir Šehović, Davor Sabo, Adnan Goro, Adi Hrustemović i Maja Jurić, koju vidi kao buduću evropsku zvijezdu.

Jasmin Ligata radi kao PR menadžer Edina Džeka, Damira Džumhura, Mirze Teletovića i Muhameda Bešića, a sa zadovoljstvom ističe da su mu sva četverica vrhunskih sportista prijatelji, a on njihova osoba od povjerenja. Ipak, Jasmin kaže da je, uprkos lijepoj saradnji, neophodno uvijek povući liniju između profesionalnog i privatnog.

menadzeri

– Ne dopuštam da osjećaji ili emocije odlučuju umjesto razuma, kada je riječ o mom poslu s njima. Dakle, postoji vrijeme za zabavu, za druženje, za privatne razgovore, a postoji i vrijeme za posao. I to svi oni znaju. Mnogo je lakše jer već imamo uspostavljen sistem po kojem radimo, tako da svaki posao, bio težak ili lagan, prođe u nekoj opuštenoj atmosferi – kaže on.

Jasmin je već dugo godina sportski novinar, a saradnju s fudbalerom Edinom Džekom, koji mu je bio prijatelj i prije poslovne saradnje, počeo je prije više od četiri godine, kada mu je zajedno s Mirzom Trbonjom predložio da mu olakšaju komunikaciju s medijima, koji su od njega zahtijevali intervjue za koje je imao jako malo vremena.

– Našu uspješnu saradnju prepoznali su i drugi sportisti, pa je tako došao i poziv Mirze Teletovića, a nakon toga i Damira Džumhura i Muhameda Bešića. Zahvalan sam Edinu koji mi je dao priliku da se, zajedno kroz njegovu karijeru, i iskustva i ja razvijam poslovno. Najviše od svega se ponosim činjenicom da zvijezde, kao što su njih četverica, imaju apsolutno povjerenje u mene i moje prosudbe. To mi je, zapravo, i najveće priznanje – ističe Jasmin.

Njihov prijateljski odnos najbolje se ogleda i kroz činjenicu da im i ne tako lijepe vijesti saopćava potpuno iskreno.

Zahvalnost Edinu

– Tendencija je da ne dopustimo da dođe do ružnih vijesti, a kada se one, nažalost, dese onda im to saopćim brzo i iskreno. Da bismo mogli odmah reagirati, moramo naći gdje je tačno nastao problem i postoji li uopće taj problem. Vrlo je važno detektirati problem i pokušati osjetiti da li će on u budućnosti eskalirati ili je tek obična novinarska spekulacija, s kojima smo se godinama susretali. Naučili smo da je neistine najbolje izignorirati, jer vrijeme je najbolji pokazatelj i najbolje mjerilo, a srećom, nismo imali mnogo turbulentnih situacija ili nekih stvari, koje nismo uspjeli riješiti na zadovoljstvo svih – kaže on.

Za svu četvericu svojih klijenata Jasmin kaže da u srcima nose ogromnu količinu dobrote, te da je to jedan od razloga što je odlučio raditi baš s njima.

– Bilo je i nekih drugih ponuda, od drugih sportista, ali se nisam vidio u tome s njima. Edin, Mirza, Damir i Muhamed mi leže. U njihovom ponašanju često prepoznajem sebe i mogu reći da smo sličnih razmišljanja i jako sam ponosan što su oni ljudi velikog srca i što pomažu narodu u BiH. Svaki od njih je najprije dobar čovjek, pa tek onda vrhunski sportist, a baš tako ih i ja redam – prema ljudskim osobinama, pa tek onda prema vještinama na terenu – kaže Jasmin.

Na pitanje koji od njih četverice je najviše zahtjevan Jasmin odgovara da nijedan nije previše.

– Na Edina najviše trošim vremena, jer je rad s njim skoro svakodnevan. Mirza je neopterećen na milion raznih načina, a Muhamed Bešić je prilično zatvoren tip, ali jako inteligentan. On je zahtjevan u tom smislu da ima neke svoje principe od kojih ne odstupa. Sva četverica su i slični i različiti – objašnjava on i dodaje da su svjesni toga koliko i šta mogu postići zajedno.

menadzeri2

Kora Dilić je u svojoj karijeri zabilježila saradnju sa, kako kaže, ljudima koji su na prvoj liniji javnog posla, a među kojima su brojni izvođači, političari i ljudi iz poslovnog života. Iskustvo ju je naučilo da je saradnja s muzičarima u usponu najteža.

– Najteže je svakako raditi s muzičarima u usponu, koji su izuzetno osjetljivi i imaju silnu potrebu za samodokazivanjem i sveopćim dokazivanjem. S njima su tenzije najjače i posao PR menadžera i producenata u tim okolnostima crpi jako puno energije. Vrlo je važno da vas klijent „sluša” kad je riječ o medijskoj strategiji i da je saglasan s vašim sugestijama i odabirima u poslu. Ako svako vuče na svoju stranu, onda nema uzajamnog poštovanja ni povjerenja – kaže Kora koja je do sada radila s velikim brojem pjevača i muzičkih grupa, a danas u oblasti muzike najviše sarađuje s Hankom Paldum i Kaliopi.

Ona ističe da s obje ove dame ima kvalitetan odnos te da s Hankom, kojoj je već deset godina privatni PR menadžer, dijeli i posebno prijateljstvo. Ipak, dodaje i to da se ne pretvori svaka saradnja u prijateljski odnos.

– Neki odnosi prerastu u prijateljstvo vrlo brzo, a neki nikada. I to je pravilo koje mi se potvrdilo kroz sve ove godine u poslu, jer neki odnosi nikada ne pređu onu tvrdu poslovnu liniju čak i uz svakodnevna viđanja i rad – objašnjava ona i dodaje da je odnos s Hankom odmah na početku saradnje počeo postajati prijateljski s obzirom na to da je pjevačica sinonim ljudskosti i pozitivnosti.

Kora u svom poslu i saradnjama s klijentima nastoji izgraditi uzajamno povjerenje i uvažavanje, što se dokazuje kroz godine zajedničkog posla, a smatra da je ključ rješavanja nastalih problema to što se uzajamno saslušaju argumenti i savjeti. Prema svojim klijentima često je i zaštitnički nastrojena, što najviše dolazi do izražaja u situacijama kada im treba saopćiti i ne tako lijepe vijesti.

– Uvijek pokušavam da čovjeka poštedim, koliko god mogu, loše energije, tračeva i loših kritika koje su česte u javnom poslu. One nikome nisu nikada učinile ništa dobro, pa tako, dok mogu i ako nije presudno da ih klijentice čuju, držim ih za sebe – kaže ona.

menadzeri8