IntervjuNovosti

Milan Maglov: Severina društvene mreže koristi planski, a Karleuša zna kako izazvati lavinu komentara

Milan Maglov jedan je od napopularnijih i najtraženijih stručnjaka u oblasti promocije putem društvenih mreža u Regionu. On je čovjek koji osmišljava strategije online nastupa za mnoge firme i poznate ličnosti, a istovremeno drži i kurseve iz ove oblasti u mnogim gradovima, među kojima je i Sarajevo. S njim smo razgovarali o putu koji je morao preći do ovog uspjeha, o tome koja društvena mreža je za promociju najbolja, ali i o tome koja je  mjera njenog uspješnog korištenja.

Veliki broj marketinških agencija siguran su pokazatelj da se promocija putem interneta i društvenih mreža na našem području ubrzano razvija. Međutim, za uspjeh u ovom poslu nije nužno da budete član jedne takve agencije, a najbolji dokaz toga je srbijanski stručnjak za ovu oblast Milan Maglov. Nakon završetka fakulteta i rada u marketinškim agencijama, za koje kaže da su mu pomogle da nauči zanat, Milan je donio hrabru odluku i odlučio da postane freelancer, naročito jer je znao da na tržištu postoji potreba za ljudima kao što je on. Na društvene mreže je na velika vrata ušao zahvaljujući svima poznatoj Facebook stranici „Dnevna doza kreativnosti”, a njegova harizma učinila je da postane omiljen među ljudima koji su sve više počeli da se interesiraju i za Milanov privatni život. Danas on drži i kurseve na kojima ljude uči cakama vođenja Facebook stranica i Instagram profila.

– Veoma sam aktivan na svojim ličnim društvenim mrežama i ljudi su jednostavno počeli da me prate, iako tu ne govorim mnogo o poslu već dijelim privatne fotografije i stavove – kaže Milan na početku našeg razgovora.

 Koliko je Vaše zanimanje na ovim prostorima prepoznato i cijenjeno?

– To je zanimanje koje se rapidno razvija. Sve više ljudi ulazi u to polje i ja sam jako srećan što sam vrlo rano “zauzeo poziciju”. Marketing na internetu i društvenim mrežama je nešto što će u budućnosti sve više da se koristi i svi kadrovi koji se izvješte na vrijeme u toj oblasti moći će da se “najedu hljeba” od toga. To je moje mišljenje.

Sarađujete s brojnim klijentima, iz koje oblasti su Vam oni omiljeni?

– Imao sam sreću da radim s raznim branšama. Pristupi se nekada mnogo razlikuju, ali ako bih morao da izaberem omiljenu, to je trenutno ugostiteljstvo.

 Koja je, prema Vašem mišljenju, na našem području najbolja društvena mreža za promociju?

– I dalje je to Facebook. Mislim da u BiH ona još nije iskorišena maksimalno, ali sada već mnoge firme ulaze u taj ring, te će svoj potencijal za marketing Facebook sve više ispunjavati i kod vas. Osim Facebooka, Instagram je jako zanimljiv za mnoge biznise i to je trenutno najbrže rastuća društvena mreža na našim prostorima.

 Kad govorimo o Vašem iskustvu, koliko klijenti prepoznaju značaj društvenih mreža? Nailazite li na otpor pri usvajanju savjeta koje im dajete?

– Imao sam sreću da sam na samom početku s nekim stranicama dobio sjajne rezultate i potom sam klijente dobijao po preporuci. Stoga, moram priznati, da moj slučaj možda nije tipičan, jer su mi mnogi klijenti zaista davali “odriješene ruke” i vrlo brzo sam stjecao njihovo poverenje. Ipak, dešava se da je neko oprezan i da se malo mješa na početku. Nekada to nije dobro, jer ljudi projektuju svoje želje nastale iz iskustava s ličnim profilom ili onim što oni lično vole. Ako želimo da dođemo do većeg broja ljudi i da im nešto bude prijemčivo, ne smijemo biti subjektivni.

 Koliko radite na savjetovanju u oblasti promocije na društvenim mrežama s poznatim osobama?

– Imao sam priliku da radim s nekolicinom pjevača i muzičkih grupa, manje ili više poznatih, u našem Regionu. To je posebna priča i zahtijeva da ih, ipak, malo bolje upoznate, kako biste ih na bolji način predstavili. Poznate ličnosti često nemaju vremena za društvene mreže, a shvataju koliko su one važne. Dešavalo se da u njihovo ime komuniciram sa stotinama hiljada ljudi i da pišem statuse za koje svi misle da dolaze od njih. To je velika odgovornost, ali sam u nekim slučajevima nepogrešivo znao da prenesem stav te osobe baš kao da je to ona pisala.

 Koliko poznate osobe prepoznaju i pridaju značaj promociji na društvenim mrežama?

– Veoma. Rijetki su oni koji nisu shvatili da približavanje ljudima na taj način doprinosi i njihovoj popularnosti i povezivanju sa širim narodnim masama. Ljudi su oduvijek voljeli da zavire u život poznatih, a sada je to lakše nego ikada.

 Da li je promocija na društvenim mrežama neophodna i poznatima koji su karijeru stvorili prije njihovog nastanka?

– Svakako. I oni moraju ići ukorak s vremenom, inače često bivaju „pregaženi”. Rijetki su oni koji sebi mogu da dozvole taj luksuz da trenutno ne budu na društvenim mrežama. To se posebno odnosi na one koji se bave muzičkom industrijom.

 Za koje osobe iz Regiona se može reći da izuzetno pametno koriste društvene mreže za potrebe promocije?

– Naprimjer, Severina „pokriva” veliki broj društvenih mreža. Veoma planski to radi i tu stoji tim ljudi koji se brinu da sve bude kako treba. S druge strane, malo drugačije, ali, naprimjer, Jelena Karleuša je u periodu kada je nije bilo mnogo u medijima, društvene mreže koristila kao sopstveni medij. Ne ulazim u to da li bih ja tako, ali ona zaista umije da dostigne ogroman reach i da pokrene lavinu komentara, a za nju je zanimljivo i to da je prate i oni koji je vole i oni koji je mrze. Seka Aleksić je veoma aktivna i, posebno u posljednjem periodu, ogroman broj ženske populacije je vezala za svoje društvene mreže. Dino Merlin to radi manje personalizovano, ali s veoma informativnom stranicom, gdje možete ispratiti sve o njegovoj karijeri.

Može li pretjerana aktivnost na društvenim mrežama imati kontraefekt? Gdje je granica između uspješnog i pretjeranog korištenja?

– Neophodno je da se napravi balans. Ljudi ne trpe kada biznisi objavljuju previše informacija. Isto tako nije dobro da bilo koja ličnost, anonimna ili poznata „bombarduje” ljude konstantnim objavama. Ipak, sada je, naprimjer, „Insta story” moguće iskoristiti za više objava u vidu kratkih videosnimaka koje ljudi veoma vole da prate.

Zbog kurseva koje držite često ste u Sarajevu; šta Vam je omiljeno u ovom gradu?

– Ja volim doslovno sve u vezi sa Sarajevom. Ti ljudi, ta atmosfera, hrana, jezik… Moj otac je rođen u Bosni, kao i dede i babe. Ja sam za vašu zemlju vezan na mnogo načina. Mislim da vi niste dovoljno svjesni koliko ste jedinstveni i kakva je Sarajevo metropola. Zaista to mislim.

 Koliko ste privatno ovisnik o društvenim mrežama?

– Mislim da na neki način postoji zavisnost i tu pokušavam da pronađem balans. Jako volim da se družim s ljudima lično i umijem da uživam u trenutku, ali uvijek je tu negdje i telefon i laptop, tako da ne mogu slagati da nisam na neki način zavisan.

Naiđe li Vam ikada dan kada odlučite da ne želite koristiti društvene mreže ili ste uvijek online?

– Znate one ljude koji pamte kako je neko bio obučen prije dvije godine, šta su jeli i kakvo je vrijeme bilo tog dana? E ja nisam takva osoba. Mnoge stvari zaboravim i onda meni bilježenje stvari u vidu fotografija, statusa ili videosnimaka znači kasnije, jer kad da ponovo proživim taj momenat. Osjećam grižnju savjesti ponekad jer je odgovor na ovo pitanje ne, ali trenutno je tako.