LifestyleNovostiZanimljivostiZdravlje

Šta trebate jesti u septembru

Grožđe

Odličan je izvor vitamina C i K, koji jačaju imunitet i vraćaju koži sjaj. Niskokalorično je, bogato vodom, pa pomaže u hidratizaciji organizma. Sadrži i resveratrol, sastojak koji ublažava simptome alergija i štiti od gubitka sluha. Preporučuje se uključiti ga u svakodnevnu prehranu, a zamrznute bobice mogu zamijeniti nezdrave grickalice.

Cvekla

Bogata je mineralima neophodnim za zdrave mišiće i kosti, kalcijem i kalijem te antioksidansima. Ima protuupalna svojstva i odličan je izvor željeza. Čuva zdravlje krvnih žila zbog čega se preporučuje slabokrvnima, starijim ljudima i onim koji imaju problema sa srcem. Može se pripremati na nekoliko načina, a najpopularniji su sokovi i salate.

Brokula

Zahvaljujući bogatstvu antioksidansa koje sadrži, štiti od više vrsta karcinoma i osteoporoze. Brokula smanjuje upalne procese u organizmu, jača imunitet i čuva zdravlje kostiju, a vitamin C, kalciji i folna kiselina u njoj štite oči i srce. Ovo povrće može se jesti sirovo ili kuhano. Pazite da je ne prekuhate, jer tada gubi velik dio vitamina C i kalija.

Bob

Obiluje vlaknima koja daju duži osjećaj sitosti, a šoljica ovog povrća sadrži 13,4 miligrama željeza i 38,2 grama proteina. Ova mahunarka izvor je bjelančevina, željeza i vitamina B, a poslužuje se kao prilog jelu. Jede se i kao varivo i salata, a odlično se slaže s blitvom.

Batat

Najzdraviji je zbog visokog nivoa vitamina A u sebi koji jača imunitet, te beta karotena koji koži vraća sjaj i potiče obnavljanje. Dobar je izvor antioksidansa važnih za funkcioniranje mozga i vitamina E koji regulira rad endokrinih žlijezda i popravlja raspoloženje. Samo 140 grama ovog povrća zadovoljava dnevnu potrebu za tim vitaminom. Jede se pečen, kuhan i obliku umaka, a odličan je dodatak svakom jelu.