Azra Atagić – Ćatović: Nije malo onih koji sjede gladni u stanovima, a polja su netaknuta

Piše: Redakcija

Online sfera je zasićena portalima različitih profilacija i čini se ponekad da na dnevnom nivou upoznajemo jedan novi. Ipak, svih ovih godina po svemu se izdavaja portal akta.ba (nekada e-kapija). Zašto? Jer se bavi onim što ovoj zemlji najviše treba, poslovnim temama s akcentom na mala poduzetništva, jer svojim klijentima daje cjelovitu informaciju za uspješan početak posla i saradnje s drugim pravnim subjektima i jer radi monitoring na nerijetko upitnim javnim nabavkama.

Direktorica Azra Atagić do sada je nebrojeno puta birana za najbolju menadžericu i zaista je impresivno s koliko dosljednosti i preciznosti se upustila u ovaj posao. I ne samo to. Akta zapošljava čak 20 ljudi! Mislili ste da priče o potralima počinju iz podrumske prostorije s jednim ili dva čovjeka? Evo, razbijamo i tu predrasudu. Kakav je trenutni poslovni ambijent u našoj zemlji, prvo smo pitali.

– U privatnom sektoru vidim napredak, kod državnih firmi sve funkcionira teže, znam to po firmama koje rade s njima. Uplate kasne i čini  se da svi čekaju tu ratu MMF-a da bi prodisali. Kako jednim dijelom pratimo javne nabavke i dodjele ugovora i vidimo koliko to, ustvari, opterećuje privredu koja je vezana za budžetski sektor.

Azra ima drugačiji i dublji uvid u poslovne prilike u našoj zemlji, zbog svakodnevnog priliva i obrade upravo tih informacija. Koje su to poslovne prilike?

– Imamo velike potencijale u metalnom, IT sektoru i naravno turizmu. Vidimo svakodnevno da je sve veći broj turista iz zemalja Zapada, ali i s Bliskog istoka. Ti turisti su željni da odu na planinu, da vide u praktičnoj primjeni kako je biti Bosanac i Hercegovac. To je naša velika šansa kada je riječ o ruralnom turizmu. Vrlo su popularna mala gazdinstva. Imamo mnogo lijepih rijeka, ali mali broj manifestacija koje bi okupljale ljude oko rijeka. Generalno nam nedostaje infrastrukture oko tih prirodnih ljepota – objašnjava nam Azra.

Potražnja na tržištu

Vrlo je važno u svemu tome misliti na zaštitu okoliša. Svi mi mislimo da smo obdareni izuzetno čistom vodom, sve dok ne odemo u Austriju, Italiju ili Njemačku. Veliki broj pretplatnika na portal akta.ba bavi se preradom metala i rade stopostotni izvoz za inozemstvo.

– I nerijetko im trebaju podizvođači. Konačno su u metalurške srednje škole došle CNC mašine, pa se mladi ljudi mogu obučavati na njima. Nedostaje nam, također, kuhara, konobara… Postoje udruženja koja nude tu vrstu obuke, naravno uz naplatu, ali bilo bi dobro da se takva znanja stječu već u srednjim školama.

IT sektor ima globalni rast, što je trend i kod nas. Koliko su naši IT stručnjaci na svjetskom tržištu konkuretni najviše zbog niže cijene rada?

– Mi nismo najjeftiniji kada je riječ o ponudi takvih usluga. Bugari i Rumuni su jeftiniji. Takva nam informacija komunicira još jednu poruku, a to je važnost podučavanja djece od najmlađih uzrasta IT vještinama.

Najmanje iskorišteni potencijal BiH Azra vidi u obradivim površinama. Velike količine hrane se uvoze, mnogo plodne zemlje ostaje netaknuto, a migracija selo – grad i dalje je aktuelna.

– Usamljeni proizvođač hrane može malo, ali zato i postoje opcije udruživanja u zadruge, čime se potpomaže i štiti ta grana privrede. To bi umnogome rasteretilo prenatrpane gradove i defakto zaposlilo nemali broj ljudi. Nije malo onih koji sjede gladni u stanovima, a polja su nateknuta – dodaje.

Zašto žene

akta -smanjena

Akta broji 20 uposlenih, s tim da su tri kolegice na porodiljnom dopustu. Funkcioniraju u tri odjeljenja.  Javne nabavke i tenderi, gdje se prate sve javne nabavke, dnevne novine, objave i sve što je u vezi s pravnim licima. Te informacije se procesuiraju i distribuiraju njihovim klijentima prema profilaciji. Urednički dio čine četiri novinarke, koje pišu dobre poslovne priče iz cijele BiH. I na koncu dio zadužen za prodaju i marketing.

– Softver našeg portala sami smo razvijali, tako da imamo najveću bazu firmi, gdje imate osnovne finansijske pokazatelje u vezi s tom firmom, odnosno informacije o tome jesu li im računi aktivni, blokirani, koliko imaju uposlenih… kao mali press cliping o toj firmi. To je ulazna informacija svima koji žele da sarađuju s tom firmom – objašnjava Azra.

Ovaj mali, ali vrijedni kolektiv čine uglavnom žene. Zašto je Azra birala žene za svoj tim?

– Najprije, žene su preciznije. Pošto mi baratamo velikim brojem informacija, gdje svaka informacija mora biti provjerena na više nivoa, žene su mi se pokazale boljim u tome. Imamo više smisla za multitasking. Imali smo više muških kolega, ali sami su odustajali.

Nije tajna da je teško upravljati kolektivom u kojem su većinom žene. Kako Azra prevazilazi te prepreke.

– Imamo i lijepih i loših trenutaka, kao u svakom kolektivu.  Ali svjesne smo da više vremena provedemo na poslu, nego kući sa svojim porodicama, pa se i trudimo da nam atmosfera bude ugodna.

Deset najčitanijih u BiH

Azra je u nekoliko puta nagrađivana kao najbolji menadžer. I zaista je impresivno kako je prepoznala činjenicu da su kvalitetno obrađene poslovne informacije, zapravo, ono što je najpotrebnije našem tržištu, i od toga napravila biznis. Vjerujemo da još nije ispunila sve ambicije.

– Naš je cilj da budemo jedan od 10 najčitanijih portala u BiH, bez obzira što smo poslovni portal. Trenutno smo na 18. mjestu i nisu veliki promili koji nas dijele od željene skupine. Poduzetništvo jeste put kojim BiH mora ići. Vjerujem da će biti sve veći broj mladih ljudi koji se upuštaju u sopstvene biznise. Jednostavno, moramo o tome što više pričati i raditi da bi nam bilo bolje – kaže Azra.

 

Pročitajte još

U skladu s novom europskom regulativom, nadogradili smo politiku privatnosti i korištenja kolačića. Koristimo kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Slažem se Pročitaj više

Politika privatnosti