Jean Paul Gaultier izložba u Münchenu: Od pločnika do modne piste

Piše: Redakcija

Od 18. septembra, pa sve do 14. februara građani Münchena, ali i svi oni koje put nanese u jedan od najljepših njemačkih gradova, te im podari i višak slobodnog vremena, mogli su i još mogu posjetiti jedinstvenu izložbu čuvenog francuskog dizajnera Jeana Paula Gaultierea : „From the Sidewalk to the Catwalk“. Moj godišnji odmor podrazumijevao je bijeg iz bh. maglovite svakodnevice i obilazak najpoznatijih minhenskih kulturno-historijskih objekata, poznatih kafića, klubova, popularnih šetališta, ulica, dvoraca kralja Ludwiga II, isprobavanje čuvenih bavarskih specijaliteta, prejedanje cheesecakeom, naravno shopping, ali saznanje da je u njihovoj Galeriji umjetnosti (smještena u samom centru Münchena) postavljena izložba čuvenog pariskog dizajnera, bila je samo šlag na tortu. I taj šlag odlučila sam isprobati posljednjeg dana… Jer, kad će mi se još pružiti prilika da vidim i dotaknem njegove vrhunske kreacije poput čuvenog Madonninog korseta s njene turneje „Blonde Ambition“ iz 1990. godine???

jpg izlozba12

Njegove ekscentrične vjenčanice

 Evropa, pa Azija
Za izložbu vam je potrebno odvojiti najmanje dva sata, ali ukoliko se poput nas (mene i još dvije prijateljice) oduševljeni odlučite vraćati i zastajati na svakom detalju, trebat će vam i duže. Zato krenite ranije, ne u šest poslije podne, jer Galerija radi do 20.00 h. Kartu kupujete na samom ulazu i za nju je potrebno izdvojiti 14 eura. Prosječnom bh. stanovniku cijena je, vjerovatno, visoka, no uzmite u obzir njemački standard. Za njih je ovo čak i malo, jer je cilj izložbe da je vidi što veći broj ljudi. Njom Galerija umjetnosti (Kunsthalle) u Münchenu želi obilježiti dvostruki jubilej: 30. rođendan Galerije, te njenu 100. postavku. By the way, ovo je prva modna izložba postavljena u ovoj Galeriji. Ujedno, München je posljednji evropski grad u kojem se izložba može vidjeti, nakon čega odlazi u Aziju. Prije Münchena bila je postavljena u Parisu, a podaci kažu da ju je pogledalo 420.000 ljudi (koliko, ono, Sarajevo ima stanovnika???).
Prije Parisa u postavci su uživali još stanovnici Montreala, San Francisca, New Yorka i Londona, tako da odluka da u Münchenu bude postavljena izložba jeste jedna vrsta ekskluziviteta.
Koliko sama izložba, toliko je fascinantna njemačka organiziranost: od ormarića pod ključem, gdje možete odložiti sve suvišne stvari koje bi vas sprečavale u razgledavanju, do ljubazne gospođe, koja će vam preuzeti jakne, zamoliti da čuvate papirić s brojem, jer je on garancija da vam se isplati 200 eura ukoliko vaša jakna bude izgubljena (u tom trenutku poželim da je izgubim). Za Nijemce važi (neopravdano) mišljenje da su hladni i međusobno nezainteresirani jedni za druge. No, njihova ljubaznost i spremnost da vam izađu ususret ukoliko od njih nešto zatražite nešto je čime bi postidili i najhumanije. Tako nam i gospođa koja je preuzela naše jakne ljubazno priča o izložbi, otkriva da je u München dolazio i sam Jean Paul Gaultier. Ostao je tu sedam dana, brinući se da sve bude postavljeno savršeno. Kasnije, nakon što obiđemo 10-ak prostorija, s više od 140 eksponata, neće nam biti jasno kako mu je pošlo za rukom, uprkos pomoći uposlenika, da to sve postave za samo sedam dana.
Osim njega, izložbu je posjetila i austrijska predstavnica i pobjednica na Eurosongu Conchita Wurst (na izložbi su prikazane i dvije haljine koje je samo za nju dizajnirao Jean Paul Gaultier).
Lutke koje pričaju
Već na samom ulazu bez daha nas ostavlja šljokičasta svečana haljina. Pored nje je velika fotografija na kojoj ovu haljinu nosi njemački model Nadja Auermann, te pozira uz slavnog dizajnera. Fotografiju je snimio podjednako poznati fotograf Peter Lindbergh ekskluzivno za najavu izložbe u Münchenu.
Slijedi velika prostorija s lutkama koje nose njegove najpoznatije korzete. Prepoznajemo onaj koji je Beyonce nosila na turneji 2009. godine. Igra svjetala nešto je što doprinosi cjelokupnom ugođaju. Nije to samo izložba, to je čitav performans. Slijedi još jedna podjednako velika prostorija s njegovim svečanim haljinama. Nose je lutke koje su, najjednostavnije rečeno, žive. One pjevaju, ukoliko ste glasniji, opomenu vas da se utišate, trepću, a među njima je i lutka Jean Paul Gaultier koja priča svoju biografiju (na engleskom jeziku). Iz nje ćete, između ostalog, saznati kako je postao dizajner, kako je njegova baka najzaslužnija osoba za njegovo životno opredjeljenje, kako su njegovi crteži oduševili Pierea Cardina, gdje je počeo praksu, u kojoj životnoj dobi je saznao da je homoseksualac (bilo je to kada je kao tinejdžer čitao Romea i Juliju, te tokom noći počeo sanjati Romea, shvativši da mu se on više dopada nego Julija), kako je puno više zarađivao radeći kao glavni dizajner za modnu kuću „Hermes“ nego u vlastitoj modnoj kući, te zašto uvijek kontrira savršenstvu, tvrdeći da ono što je perfektno mora imati protutežu poput njegovog parfema i čuvene bočice u obliku siluete tijela i žene koja nosi korzet. To predstavlja savršenstvo, ali je upravo zbog toga bočicu smjestio u običnu limenu kutiju, nešto bezvrijedno i svakidašnje. Tako se, kaže dizajner, postiže balans.
Sve postavljene kreacije nastale su u periodu od 1970. godine pa do danas. Možete pogledati one koje se nazivaju visokom modom, komade „nosive“ kolekcije, kao i kostime koje je dizajnirao za plesače, pozorište i film. Gaultier je, naime, sarađivao s rediteljima poput Pedra Almodovara, Luca Bessona, te Petera Greenawayja. Dizajnirao je kostime za pop zvijezde od kojih je najpoznatiji Madonnin korzet (inače je njeno vlasništvo, ali mu ga je posudila za izložbu) ili kostimi za turneju Kylie Minogue ili Beyonce. I mnoge druge kreacije su u privatnom vlasništvu pojedinaca, ali su ih rado posudili za izložbu.

 Gradska džungla
Ipak, sva Gaultierova, usudit ću se reći, luđačka genijalnost najbolje je vidljiva u prostoriji naziva “Urban Jungle“, ujedno meni i najdraža na čitavoj izložbi. Ovdje je dizajner spojio nespojivo, kreirajući komade odjeće od životinjskih materijala, poput haljine od kože goveda ili kože divljih mačaka, čizama napravljenih od perja, čarapa koje prekrivaju krljušti krokodila, a opet sve savršeno i gotovo nemoguće iskombinirano s materijalima poput čipke, svile, tila… Koliko god puta da se vraćate ovoj kolekciji, svaki put ćete naći nešto novo što vam je promaklo.
Drugima će se, opet, više dopasti prostorija s improviziranom modnom pistom po kojoj se šeću lutke u Gaultierovim kreacijama (nijedna vas neće ostaviti ravnodušnim), dok u prvom redu sa strane sjede lutke koje predstavljaju ugledne osobe iz modnog svijeta poput modne urednice Anne Wintour ili čak trendsetterice Kim Kardashian. Prvi red s direktnim frontalnim pogledom na pistu ostavljen je za posjetitetelje, tako da i sami možete uživati u reviji dok vam se kreacije redaju pred očima.
Oduševit će vas i njegove ekcentrične vjenčanice, teško da bi neku obukla prosječna bh. djevojka. A na samom kraju ulazite u suvenir shop. Predmet s Gaultierovim potpisom možete kupiti, a i ne morate. Naprimjer, za kišobran biste trebali izdvojiti 126 eura, tu je i knjiga „How To Be Parisian“ (cc 30 eura), olovke, krpice za čišćenje naočala, okviri za svijeće… Ja sam izabrala ogledalce… Između ostalog, nije mi potrebno ništa da po čemu bih pamtila ovu izložbu. Ona je odmah pronašla svoje mjesto u ladici s najdragocjenijim sjećanjima.

[nggallery id=881]

 

Pročitajte još

U skladu s novom europskom regulativom, nadogradili smo politiku privatnosti i korištenja kolačića. Koristimo kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Slažem se Pročitaj više

Politika privatnosti