LifestyleNovostiZanimljivosti

5 namirnica koje suzbijaju žudnju za slatkišima

Kad nam život postane gorak, većina nas poseže za slatkišima: čokoladom, pudingom, keksima, kolačima… Mnogi vjeruju da im te namirnice pomažu da se bolje nose sa stresom zato što imaju odličan okus. Ali, to je samo dio razloga. Ta nas hrana privlači zbog sastojaka koji dižu raspoloženje – jednostavnih ugljikohidrata, to jest monosaharida i disaharida. U svakodnevnom govoru, zovemo ih naprosto šećeri. Oni dižu nivo serotonina, koji, opet, stvara osjećaj spokoja i zadovoljstva.

Nažalost, često ga nalazimo u prerađenim namirnicama s puno kalorija i malo hranjivih sastojaka, što može uzrokovati mnoge zdravstvene poteškoće.

Među njima prednjače dijabetes, gojaznost i  bolesti srca i krvnih žila. I ne samo to – otkriveno je da konzumiranje bijelog šećera oštećuje jetru, remeti rad hormonalnog sistema i povećava rizik od raka.

Kako prekinuti začarani krug? Prekinuti ga možete samo jedući zdravu hranu koja sprečava žudnju za šećerom, tvrde nutricionisti. I složeni ugljikohidrati, odnosno polisaharidi, proizvode jednak učinak u smislu serotonina, samo to čine sporije.

Sljedeće namirnice zadovoljit će vaše potrebe za slatkim, bez štete po vaše zdravlje.

Paradajz

Paradajz je efikasan protiv žudnje za šećerom, jer sadrži visok nivo triptofana – tvari koju tijelo pretvara u serotonin.

Ovaj plod bogat je i kromom, mineralom koji umanjuje žudnju za hranom, te regulira holesterol i nivo glukoze u krvi.

 Jabuka

Jedno od najboljih voća za zadovoljavanje želje za slatkim je jabuka.
Čak i kisele sorte jabuke sadrže mnogo zdravih ugljikohidrata. Ovo voće je bogato i prehrambenim vlaknima, koja daju osjećaj sitosti i smanjuju glad.

Slatki kukuruz

Slatki kukuruz posebno dobro suzbija želju za slatkim kad je skuhan.

Obiluje antioksidansima, vitaminima, mineralima i prehrambenim vlaknima. Osim poriva za jedenje šećera, smanjuje i glad.

Slatki krompir

Ova namirnica neće samo zadovoljiti vašu žudnju za slatkim, nego će dodatno organizam opskrbiti vitaminom C, D i B6 i željezom.

Hranjive tvari u slatkom krompiru mogu spriječiti bolesti srca, rak i druge degenerativne bolesti.

Cimet

Cimet je fantastičan začin koji ima izvrstan okus i miris, pa ga možete dodati mnogim jelima.

Cimet odlično pomaže protiv želje za slatkim. Ovaj začin sprečava nagle oscilacije u nivou glukoze koje pridonose žudnji za šećerom i time odgađa potrebu za unosom nove porcije šećera.

Kao alternativu bijelom šećeru prilikom pripreme kolača i deserta možete koristiti javorov ili agava sirup, steviju te kokosov šećer