“Frozen” euforija se ne stišava: Elsa i Ana protiv Barbike

Piše: Redakcija

Sniježna oluja “Juno” je proteklih dana pretvorila Central Park u srcu Njujorka u pravu sniježnu idilu. Sve izgleda tako mirno. Samo u blizini kipa danskog pisca Hansa Kristijana Andersena tu i tamo se začuje smijeh. Tu se niz mali brežuljak sankaju djeca i raduju se snijegu – za razliku od ostalih Njujorčana.
Među djecom je i osmogodišnja Anja. Ona i ne zna da je idejni tvorac njenog omiljenog crtanog filma Zaleđeno kraljevstvo odmah tu iza nje. Ipak, ona skoro napamet zna “modifikovanu” Diznijevu priču, nastalu na osnovu Andersenove bajke Sniježna kraljica. “To je divan film o dvije sestre koje se rastanu, a potom ipak pronađu put jedna do druge”, kaže Anja.
Karakterne djevojke i muzičke numere kao recept za uspjeh

Dvije sestre su princeze Ana i Elsa. Nakon smrti kraljevskog para, Elsa nerado preuzima tron. Ona nije u stanju da kontroliše svoju magičnu moć, pretvara nehotice cijelo kraljevstvo u santu leda i bježi u planine. Ana kreće na put da pronađe sestru, svojom ljubavlju “otapa” Elsino srce i spašava kraljevstvo.

Pametna princeza, kraljica sa magičnim moćima, živi Snješko Bijelić i životinje koje igraju i plešu – sve ovo garnirano je ljubavnom pričom i odličnom muzikom. Beki Šofner se ne čudi ovolikom uspjehu filma, koji ne prestaje da se prikazuje. Ona već dvadeset godina radi za Dizni, kao šefica Diznijeve prodavnice u centru Njujorka. “To je divna priča i ima odličnu muziku. I danas kupci dolaze u našu radnju samo zato da bi zajedno pjevali naslovnu pjesmu ‘Let it go’ “, kaže ona.

Mnoštvo nagrada

Film se dopao i brojnim žirijima. Tako je “Frozen” dobio i nagrade: Oskara, Golden Globe te British Academy Award. CD sa pjesmama iz filma prodao se u milion primjeraka, na muzičkom portalu Spotify prodato je još sedam miliona kopija.

A ova uspješna priča se nastavlja. “Frozen” je do sada prikazujući se u kinima donio 1,2 milijarde dolara. Time se popeo na peto mjesto najuspješnijih filmova svih vremena. U svakom slučaju je ovo najveći uspjeh Diznija još od 1994. godine i filma Kralj lavova. On je donio “samo” 988 miliona dolara.
“Vjerovali smo da će “Frozen” biti uspjeh, ali on je premašio sva očekivanja”, kaže i Beki Šofner.
Dizni ne zarađuje samo od posjetilaca u kinima ili prodajom CD-a i DVD-a. Osim običnih proizvoda koji prate ovakve filmove, poput majica ili kompjuterskih igara, djeca i roditelji kupuju i “Frozen” tečnost za ispiranje usta, “Frozen” supu i “Frozen” karaoke. Šofner procjenjuje da njenoj prodavnici “Frozen” artikli donose 18 odsto prometa

Identifikacija sa ženskim likovima

Filmski kritičari i psiholozi su 2013. sačinili jednu studiju čiji rezultati su pokazali da su kod publike popularni višeslojni likovi sa unutrašnjim konfliktima. Pošto su posebno omiljene žene, odnosno djevojke koje se same prihvataju žezla, luka i strijele ili mača – to je “Frozen” imao uspjeha i kod odraslih.

Identifikacija sa junakinjama filma isplati se i kod prodaje artikala. To potvrđuje i Beki Šofner: “Sve djevojčice žele da budu Ana ili Elsa. Zbog toga se naši kostimi s krunama i cipelama ubrajaju u stvari koje se najbolje prodaju.”

Ana i Elsa protiv Barbike

Hit među djecom su i lutke iz filma “Frozen”. Klasične ili one koje mogu da “pjevaju”, bilo male ili velike – prodaju se odlično, navodi Šofner. To je osjetio i koncern Mattel. Prodaja njegovih Barbika je u proteklom kvartalu opala za 12 odsto. Lutke Ane i Else proizvodi firma Jakks Pacific. Njen promet je povećan za skoro 13 odsto u odnosu na prošlu godinu.
“Frozen” je iza filma “Wolf of Wall Street” na drugom mjestu još jedne liste koju pravi Excipio, firma koja prati fenomen piraterije – ilegalnog kopiranja filmova. “Frozen” je tokom 2014. čak 30 miliona puta ilegalno pogledan u internetu. Koncerni poput Amazona ili Etsy.com često pokreću procese protiv prodavača koji nude kopije originalnih artikala iz filma. U Velikoj Britaniji je nedavno izdato upozorenje da je više stotina takvih nelicenciranih artikala iz filma “Frozen” opasno za zdravlje zbog hemikalija koje sadrže.

Djeca u parku u centru Njujorka ne razmišljaju o tim problemima. Ona vole likove iz Zaleđenog kraljevstva. Osmogodišnja Anja voli “sniježnu princezu” Elsu, jer i ona sama voli snijeg i led. Ela, koja ima 16 godina, divi se njenoj magičnoj moći i njenom karakteru.
A snijeg koji je prekrio Njujork ide u prilog barem tamošnjoj Diznijevoj prodavnici koja se raduje novim kupcima. Stoga ovdje pjevaju: “Let it Snow”, “Let it Snow”…

Izvor: DW

Pročitajte još

U skladu s novom europskom regulativom, nadogradili smo politiku privatnosti i korištenja kolačića. Koristimo kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Slažem se Pročitaj više

Politika privatnosti