LifestyleLjepotaNovosti

Emina Ganić: Protiv depresije se borim manjkom glorificiranja vlastitih emocija, talenata, ambicija i potreba

NJEGA KOŽE

Na njegu kože ne koristim više od desetak minuta. Njega kože je stvar rutine, par definisanih koraka ujutru i navečer. Uz to, naravno, idu mjesečne posjete dermatologu koje uključuju jednosatne ili dvosatne tretmane. Te posjete i čine vrlo kratke dnevne rutine mogućim. Iz kuće ne izlazim bez kreme sa SPF faktorom od najmanje 30, ni ljeti ni zimi. Moram imati dobru hidratantnu kremu za lice i područje oko očiju koje nanosim prije spavanja. Ostali preparati zavise od sezone.

Nema univerzalnog odgovora na pitanje koji su preparati najbolji. To su oni koji odgovaraju vašem tipu i stanju kože. Bez sumnje, najbolji su oni koje koristite na preporuku dermatologa i koji su razvijeni od dermatologa, ne oni koje birate zbog lijepe kutijice na polici. Nema puno gužve u mom kupatilu, tu su PCA Skin preparati i poneka krema Dr.Kiehl’s.

Serume koristim već nekoliko godina, a tip zavisi od savjeta dermatologa i svakako od godišnjeg doba. Ljeti i zimi uglavnom koristim hidratantne serume, jer koža traži više vlage – ljeti zbog sunca, zimi zbog oštrog zraka i grijanja. Proljeće i jesen, kada je klima blaža i ima manje ultravioletnog zračenja i infracrvenih zraka, koristim preparate na bazi retinola/izotretinoina i C vitamina. Oni regenerišu ćelije, moćni su antioksidanti, te time podmlađuju kožu i usporavaju proces starenja. Ne smiju se koristiti u periodima jakog sunca, jer onda mogu oštetiti kožu – dovesti do crvenila, pucanja kapilara, stvaranja fleka i slično. Jako je bitno znati šta koristiti i kada, ali u principu serumi su fantastična inovacija u njezi kože.

Jedino zaista bitno jeste da sredstvo kojim čistim kožu bude kiselo, to jest da njegova Ph vrijednost odgovara kiselosti kože – oko 5.5. Je li to gel, krema, sapun ili maramica, stvar je lične preference i nemam neku preporuku. Ja uvijek koristim gel, osim u slučaju da nosim više šminke, pa onda prvo koristim vlažnu maramicu, zatim se umijem gelom. Ova kombinacija mi daje najsvežiji i najčistiji efekt.

Koliko se dajem u ruke profesionalcima? Živim uz profesionalca, mama mi je dermatolog, tako da sam svakog mjeseca, htjela-ne htjela, u ordinaciji na dubinskom čišćenju i pilingu kože medicinskim preparatima. Povremeno imam i tretmane hijaluronom, to jest mezoterapiju, koristeći isključivo Alerganov Juvederm, koji je i najkvalitetniji na svjetskom tržištu.

DEPILACIJE

Nažalost, i nasuprot nekom ovdje ustaljenom mitu, najbolja depilacija je žilet ili sve što podrazumijeva struganje kože i skidanje dlačica sa površine bez čupanja koirjena. Čupanje dlake, bilo voskom, agdom, trakicama, koncem… pravi svojevrsno krvoproliće ispod kože, jer s njom čupamo i krvne sudove koji hrane korijen te dlačice i nervne završetke oko nje, oštećujemo genetski kod oko dlake i stvaramo potkožne ožiljke, koji će se tek kasnije odraziti na površini kako starimo. Ovom vrstom depilacije rizikujemo i čupanje dlaka iz madeža koji su boje kože, što može dovesti i do pojave karcinoma kože, a da ne govorim o čestim upalama i folikulitisima koji se jako teško liječe i mogu postati hronični. Zdrava i sigurna depilacija je, dakle, samo ona s površine kože, a uz nju – ako koristite britvicu – radite i svakodnevni piling kože, što je sjajno.

Emina 2014 (4 of 9)-2

NJEGA&NOVAC

Usluge moje mame su za mene besplatne, serume i kreme mi poklanja, tako da sam zaista rođena pod sretnom zvijezdom. Međutim, ako mogu dati savjet – izračunajte otprilike koliko novca potrošite tražeći idealnu kremu ili serum za svoj tip kože ili problem koji vas muči ili, još bolje, napravite kalkulaciju koliko vas je koštao vas trenutni ukupni sadržaj ladica i polu-potrošenih proizvoda na policama kupatila. Ako cifra prevazilazi trošak mjesečne ili dvomjesečne posjete dermatologu i kupovine dviju krema, svakih šest mjeseci, po preporuci dermatologa – mijenjajte navike. Puno bolji rezultati su mogući.

NJEGA KOSE

Vjerovatno tri do četiri puta sedmično. Imam divan frizerski salon odmah ispod stana, tako da često uletim spremna za posao i mokre kose samo da je ne moram sama sušiti. Moj primarni frizerski salon je Sudio EN i posjete vlasniku salona Edi Nuhiću imaju redovnost i ozbiljnost posjete zubaru (smijeh). I ne pokušavam da razumijem kompleksnost njegovog pristupa, ali redovni tretmani koje mi propisuje čine da moja izrazito duga kosa uvijek izgleda zdravo.

OTKRIĆE GODINE

Za mene su nove generacije La Biosthetique preparata otkriće i ove i prošle godine. Koji preparat, opet, zavisi od sezone. U zimskim mjesecima su to šampon protiv lomljenja i opadanja kose i regenerator za suhu kosu. Svakodnevno koristim i neki serum na vrhovima, opet u zavisnosti od preporuke mog frizera. Trenutno, to je serum s dodatkom arganovog i jojoba ulja.

NEOSTVARENA ŽELJA

Pretpostavljam da bih jednog dana probala nešto kraće. Nije to neka neostvarena želja i ne uključuje strah od promjene izgleda. Problem je moj manjak strpljenja u procesu spremanja. Nedavno sam ošišala šiške i već mjesec stojim zbunjeno pred ogledalom nekoliko minuta svakog jutra, razmišljajući – ravno? Na stranu? Da podignem? Sve moje redovne posjete dermatologu ali i frizeru i pedikeru, imaju cilj da dopuste da sam spremna unutar petnaest minuta da izađem iz kuće, bez obzira na povod i destinaciju.

Iznenadni poziv na večeru a vaša kosa nije baš najbolja/najčistija… šta ćete uraditi? Iskreno, to se ne dešava, kosu perem svaki ili u rijetkim slučajevima svaki drugi dan. Duga, ravna kosa znači da nemam neku komplikovanu frizuru koja bi zahtijevala sat pred ogledalom. U slučaju neke bizarne neposlušnosti, ili jednostavnije, želje za promjenom, rep ili punđica na vrhu glave uvijek prolaze. Ne znam kakve šnalice ili spretne ideje u podizanju kose da imate, prljava kosa uvijek izgleda kao prljava kosa. Suhi šamponi su super za podizanje volumena čiste kose i divni kada želite vezati kosu uz efekt simpatične neurednosti kakvu, recimo, daje morski zrak. Ne koristite ih kao supstituciju za pranje kose. Samo oprana kosa izgleda kao oprana kosa.

Emina 2014 (5 of 9)-2

Make UP

U mom neseseru su gumica za kosu, MAC korektor i rumenilo, i Elizabeth Arden Original Eight Hour Cream, koji koristim i na licu i na usnama i na rukama i na tijelu. Možda najkorisniji komercijalni proizvod ikada. U tašni uvijek imam i neki hidratantni sprej koji koristim tokom dana. Najbolji, u mom iskustvu, jesu MAC Fix +, CHANEL Hydra Beauty Essence Mist i Clinique Moisture Surge Face Spray.

Bez kojeg preparata ne bih mogla zamisliti dnevnu rutinu šminkanja? MAC studio finish korektora NC20. Ne nosim ni tečni ni kameni puder, tako da je ovaj proizvod osnova koju koristim svakog dana. Koristim ga i kao korektor i kao highlighter, što znači da ga nanesem vrhovima prstiju ispod očiju, iznad obrva, oko nosa i usana. Uz to ide MAC krem rumenilo na jagodice i ostatak s vrha prsta na usne preko labella. Ovo kompletira puni opis mog šminkanja. Po čemu se razlikuje moje dnevno od večernjeg šminkanja? U dodatku tuša na gornjim kapcima i maskare. Vrlo rijetko stavim i karmin, što znači da ga nanesem i onda tapkam maramicom dok ne ostane samo trag boje. Ako nosim više od toga, bila sam u rukama nekog profesionalca.

PARFEMI

Parfem rijetko nosim, koristim CHANEL CHANCE Sheer Moisture Spray, što je puno blaža opcija od parfema i uz to hidrira kožu. Ako stavim parfem, isključivo u večernjim satima, to je Tom Ford LYS FUME ili Narciso Rodriguez For Her.

HOME MADE

Nemam recepte iz vlastite kuhinje. U kuhinji je, za kožu, važnije ono što pojedemo i popijemo od ne znam kakve formule smiksane iz granapa za kosu i lice. Ne tvrdim da maslinovo ulje ili šta već, nema neke hidratantne efekte, ali ja i moja salata ne koristimo dodatke iz iste boce. Odgovorno tvrdim da u svom prirodnom stanju, krastavac, limun, avokado… puno više čine za vasu kožu ako ih pojedete a ne trackate po licu. Mislim i to da je paketić maske iz DM-a od nekoliko KM, jeftiniji od sastojaka na «uradi sam» beauty sajtovima, značajno brži za apliciranje i ne zahtijeva čišćenje kuhinje.

LJEPOTA ULAZI NA USTA

Zdrava ishrana čini kožu ljepšom, nema tu puno kratica. Skoro svako voće i povrće ima jasan i blagotvoran utjecaj na zdravlje kože. Više od toga, kao najveći organ ljudskog tijela, uz to izložen prirodnim elementima, koža je svojevrsno ogledalo ukupnog stanja organizma i životnih navika. Mogu vam reći stvari tipa žvačite košpice grožđa kada jedete grožđe, ili vitamin C vezuje vodu i pomaže prirodnu hidrataciju pa jedite limun i mandarine i bla bla. Sve je to tačno. Međutim, ako uz ovo vaša rutina uključuje čips, brzu hranu, cigarete, solarij, neuredno spavanje, konstantno izlaganje stresu i slično, ne očekujte previše od mandarina.

ZDRAVLJE

Svakodnevo činim i loše i dobre stvari u nadi da ću nekad stati u kraj lošim navikama, a da će do tada lista dobrih uvijek biti duža. Jedem zdravo i često, preferirajući manje porcije više puta od velikih porcija tri puta dnevno. Ovo, naravno, pomaže metabolizmu. Vrlo rijetko jedem hljeb i slatko, brzu i procesuiranu hranu još rjeđe. Voće i povrće u svim mogućim varijantama pripreme su okosnica moje ishrane i najzdravija dnevna navika koju imam.

Imala sam jednu atipičnu alergijsku reakciju koja je trajala duži period. Također, povremeno patim od migrena. Nemam neki poseban savjet i mislim da ih je za ovakve stvari opasno i davati. Kod bilo kakvih zdravstvenih problema, treba konsultovati odgovarajućeg specijalistu. Ja nisam sama svoj ljekar i iako cijenim moguće beneficije homeopatije i prirodnih recepata baziranih na narodnoj medicini i iskustvu, osoba sam koja voli vidjeti značajne medicinske obrazovne institucije i kvalifikacije u rezimeu onoga ko mi piše recepte. Bilo šta ozbiljnije od gripe, kako kažu na reklamama, konsultujte se s vašim doktorom ili farmaceutom.

EKO HRANA

Apsolutno je bolja od one koju možemo naći u tržnim centrima. Na kampusu Univerziteta (SSST) imamo vlastiti staklenik koji opskrbljuje ne samo univerzitetsku već i našu porodičnu kuhinju. Za ono što ne uzgajamo sami, imamo i preferirane piljare i pijačne prodavače.

VJEŽBA

Da gledam ili upražnjavam? Uh. Mislim da je jedino moguće reći da se volim kretati, ali ne i da se volim baviti određenim sportom. Na moru ću provesti sate u vodi i na skuteru. Igrat ću tenis ili odbojku ako nemamo bolje ideje. Na koledžu sam veslala dok nisam shvatila da zaista očekuju da baš svakog jutra imamo trening u šest.

Ne vježbam često, a vid vježbanja koji daje najbolje rezultate je – redovan. Tako da imamo problem (smijeh). Sreća je da živim veoma brzim i dinamičnim životom koji zahtijeva pokret. Donosim silovite i ozbiljne odluke da napokon redovno idem na jogu, da napokon zaista angažujem ličnog trenera, ali uvijek od narednog ponedjeljka. Istina je da me svaka vrsta repetitivne aktivnosti intelektualno smara do ludila. Naša porodična kuća ima divnu i, zahvaljujući mom bratu, impresivno opremljenu teretanu, ali za mene je dobra kardio sesija u vidu igranja s našim malim westijem uvijek bila preferirana fizička aktivnost.

 MENTALNO ZDRAVLJE

Mislim da su trendovi u psihoanalizi 60-ih godina, potpuno devastirali nadolazeće generacije postavkom nekih apsurdnih očekivanja da svi moramo stalno biti sretni ili nešto nije uredu s nama. Kažemo da smo depresivni kad smo samo tužni, anksiozni smo a ne samo nervozni, neispavani ili nepripremljeni. Strašno nam je bitna ideja individualnosti, lične unikatnosti i jako puno vremena provodimo u osluškivanju i hiperboliziranju vlastitih emocija, žaleći što smo u suštini svi neshvaćeni. Uz svu tu šaroliku individualnost, imamo globalnu kulturološku saglasnost da lično ispunjenje zahtijeva jasne krake pentagona – karijera, porodica, novac, ljubav, kilaža.

Protiv depresije se borim manjkom glorificiranja i mistificiranja vlastitih emocija, talenata, ambicija i potreba. Bježim od pretjerane samodopadnosti i guram dalje radom ka onome što mislim da je dobro i što želim. Često tražim savjet i pomoć drugih. Duboko sam svjesna relativne vrijednosti svojih problema u odnosu na mnoge druge ljude. Ovo ne umanjuje moju ozbiljnost prema vlastitim problemima, ali jača moju determinaciju ka njihovom rješavanju. Istinska i stvarna depresija, osjećaj bespomoći i rezignacije ka svemu, nemogućnost ispunjavanja dnevnih i planiranja budućih obaveza, traži isključivo pomoć drugih – a najbolje stručnjaka. Ako ne govorimo o tom, stvarnom vidu depresije, onda želim da citiram T.S. Eliota, koji je napisao: »For us, there is only the trying. The rest is not our business». («Nama je dato samo da nastojimo. Ostalo nije naša stvar.») Neke stvari su van moje kontrole, ja se bavim onima koje nisu.

Za mentalno zdravlje čitanje je jako važno. Svi vidovi umjetnosti generalno, a pisana riječ posebno, šire parametre mog svijeta i čine da se osjećam dijelom nečega većeg od mene same. Mislim da je to ključ za mentalno zdravlje.

Poslije stresnog dana najprije će me opustiti…? Zavisi od vrste stresa. Ako govorimo o izrazito kognitivno zahtjevnom periodu, gdje stres proizlazi iz kontinuiranog mentalnog napora, onda se opuštam uz nešto suprotno tome. Gledam TLC kanal, navike Amisha ili dokumentarac tipa «ljudi koji su opsjednuti svojim kućnim ljubimcima». Ako je stres uzrokovan drugim ljudima ili samo dugim satima u uredu, onda izlazim i želim glasnu muziku i prijatelje oko sebe.

MUZIKOTERAPIJA

Sigurno je da muzika ima blagotvoran utjecaj na moje zdravlje. Vrsta muzike koju slušam u datom trenutku je uvijek refleksija nekog unutarnjeg stanja duha i moj ukus, pa tako onda i stanja duha, imaju jako širok raspon (smijeh). Taj raspon ide od sevdaha do elektronske muzike, ne preskačući mnoge stepenice. Ako sam sama, muzika koja će me najprije opustiti je, vjerovatno, opera. Nema ničega što zadovoljava um bolje od večeri provedene isključenog mobitela, slušajući Puccinijeve arije. U posljednje vrijeme me pokreću setovi DJ-a El Mana. Oni su mi na «repeat».

DUHOVNA HRANA

Mnoge su knjige mijenjale moje svjetonazore. Ako izuzmemo teološke tekstove, onda sigurno sva kapitalna djela filozofije – posebno iz srednjeg vijeka. Gotovo je nemoguće reći ko više, ko manje, jer progres civilizacije u domenu političke teorije je lanac u kome su sve karike važne. Teško je izabrati i jedno djelo beletristike… teško je naći korijen svojih razmišljanja i teorija o svijetu, teorija koje su uvijek u procesu izgradnje. Mogu reći da je distopiska literatura imala ogroman utjecaj na mene kao mladu osobu – knjige poput “1984”, “Brave New World”, “A Clockwork Orange”, “Farenheit 451”.

Napokon čitam roman “The Goldfinch” (Donna Tart). Čitam poeziju Walta Whitmana, jer sam prije sedam dana dobila divnu novu ediciju kompletnih poema, i čitam “Varientology 4” – seriju eseja o vezama između umjetnosti, nauke i tehnologije u arapsko-islamskom svijetu.

Mnogu ljudi me nadahnjuju, među njima pisci, naučnici, poduzetnici. Moji roditelji. Nadahnjuju me i svi oni koji svakog jutra ustaju da se bore za sebe ili svoje porodice bez pomoći države u kojoj žive, bez nasljedstva sredstava koja bi omogućila predah u borbi za egzistenciju ili uspjeh. Onima koji su nasilno izgubili ljude koji daju smisao našem životu – roditelje, braću, djecu… i nalaze snagu i vjeru da nastave. Nikome od nas ne bi smjelo manjkati nadahnuća.

STRASTI

Za mene neće reći, u duhu stare Grčke, da sam u životu manjkala strasti. Ako moram birati jednu, onda poezija. A najteže mi je kontrolirati…? Koliko cigareta danas. Brzinu jezika. Ne mislim na nepromišljeno izgovoreno već na samu brzinu govora. Ni cigarete ne pomažu.

PIĆA

Kafa ili čaj? Kafa i engleski čaj. Prisutnost kofeina je obavezna.

Omiljeno alkoholno piće i zašto? Šampanjac. Nosi prizvuk proslave.