Nina Varga: Vrijedno radim, imam svoje klijente i rezultati će doći

Piše: Redakcija

Modnoj dizajnerici i stilistici Nini Varga nije trebalo dugo se izbori za svoje mjesto na našoj modnoj sceni. Brand NV postoji tek godinu, no rijetko ko da nije čuo za njene kreacije, koje su i ove godine izazvale najzanimljivije reakcije na Sarajevo Film Festivalu. Kako bi obilježila godinu postojanja svog branda, Nina je snimila editorijal, i to u saradnji s jednom od najuspješnijih bh. modnih blogerica, Bišćankom Ajlom Hodžić. Editorijalom je Nina željela skrenuti pažnju na svoje kreacije koje su nastajale tokom prethodne godine, koje nisu dio jedne kolekcije, ali sve imaju zajedničke karakteristike. Iskoristili smo ovu priliku, te s Ninom razgovarali i o njenoj čuvenoj haljini posvećenoj poplavama, bh. sedmicama mode, sve većem utjecaju modnih blogera na modnu scenu, ali i Nininim novim projektima.

Ovih dana obilježavate prvu godinu postojanja modnog branda “Nina Varga”. Tim povodom je nastao i ovaj editorijal u kojem možemo vidjeti neke od Vaših kreacija. Govoreći o Vašim rezultatima od postanka “Nina Varga” branda, šta smatrate najvećim uspjehom?

– Najvećim uspjehom smatram što sam se kao osoba razvila. I to se odmah i primijeti i u dizajnu. Primijeti se taj proces sazrijevanja. Oštrinu sam ja dobila kao dizajner. Zato je i najbitnija praksa u svemu što radimo. Radilo se tu o dizajneru ili nekome ko radi u banci.

Kakva je Vaša klijentela, odnosno kakva dama želi nositi odjevne komade s Vašim potpisom?

– Dama koja želi biti drugačija, koja želi imati unikatni komad, a ne ona koja će dobiti istu haljinu kao što već sve njene prijateljice imaju. Dama sa stilom, sofisticirana dama

Jeste li, kao modni dizajner, a potom i kao stilist, zadovoljni svojim statusom na modnoj sceni BiH?

– Zadovoljna sam statusom, vrijedno radim, imam svoje klijente, a s vremenom i s boljom strategijom, još bolji rezultati će doći.

Vaše kolekcije nismo mogli vidjeti na bh. sedmici mode… Postoji li, možda, kod Vas neka averzija prema ovom modnom događaju ili, jednostavno, nikada niste dobili poziv od organizatora?

– Nisam do sada učestvovala na bh. sedmicama mode, ali moram priznati da su me pozvali. Naša zemlja puna je kreativnih ljudi, ali potrebna je finansijska podrška države i privatnih kompanija da bi ta sedmica mode bila na odgovarajućem nivou. Naša tekstilna industrija radi pojedine poslove za najskuplje svjetske brandove, znači da imamo znanje i kapacitete, ali nedostaje podrška mladim kreativcima. Cijeli sistem vrijednosti je okrenut naopako, a potencijal očigledno postoji. Naši ljudi koji odlaze vani postižu fantastične rezultate. Mi, koji ostajemo ovdje, zatvoreni smo u mikrosvijetu u kojem sve savršeno funkcionira. Zato je potrebno da se povežemo, pružimo podršku jedni drugima.

Šta je jednom bh. dizajneru potrebno da bi svoj rad, kreacije predstavio i izvan zemlje u kojoj živi? Koliko ste blizu/daleko takvom poduhvatu?

– Kvalitet, dobra organizacija i strategija, te, naravno, prodajni agenti kao osobe koje će povezati dizajnera s radnjama odnosno distributerima. Postoje, naravno, i agencije koje rade na promociji novih brandova te posjeduju znanje i konekcije, ali to dodatno košta.

Živimo u nimalo zahvalnom vremenu za mlade ljude, željne karijere i uspjeha na svim poljima… Vi ste imali priliku da radite vani i vidite kako sve to funkcionira. U kojim momentima ste zažalili zbog povratka u BiH?

– U BiH ljudi ne cijene tuđi rad, ne podržavaju jedni druge, neprofesionalnost vlada, nema sistema, organizacije.

U skladu s prethodnim pitanjem, moramo se osvrnuti i na Vašu kreaciju, posvećenu poplavama, koju je prve noći SFF-a nosila Martina Saira Konaković. Mnogi nisu razumjeli šta ste, zapravo, htjeli reći, mnogi su Vas osuđivali, jednako kao i Martinu… Šta biste im danas poručili i biste li, opet, napravili isto?

– Opet kažem da bih napravila isto, jer neki ljudi nisu shvatili moju želju, moju poruku. Mnoge poslovice kažu da je dobro držati usta zatvorenima, međutim, nekada se usta moraju otvoriti kako bi se svim dušebrižnicima ostavilo još materijala za komentiranje. Iznenađena reakcijama i komentarima koje sam imala prilike pročitati u vezi za spomenutom haljinu, odlučila sam se javno obratiti kako bih prokomentirala i nikome ostala dužna. Svugdje u svijetu je najnormalnija pojava da svjetski poznati dizajneri i slavne osobe svoje modne kreacije posvećuju elementarnim nepogodama i stanjima koje su zadesile svijet, humanitarnim akcijama i događanjima. Međutim, očito je samo kod nas u Bosni najnormalnija stvar blatiti nekoga kada se neka stvar napravi humano sa željom da se osvijesti javnost i stavi naglasak na međusobnu ljudsku slogu koja nas je sve povezala u dotičnim poplavama.

Svi koji imalo razumiju modnu scenu u svijetu znaju da se na ovakav način odaje počast ljudima, kao što se i javno skreće pažnja kako se događaj ne bi zaboravio. No, prema nekima možemo zaključiti da su ga oni već i zaboravili, budući da svojim zlobnim komentiranjima skreću pozornost na „sebe i svoj rad”. Hvala svima koji razumijete moje stvaralaštvo, ali hvala i onim zlobnicima koji su pomogli da ovaj unikatni dizajn s humanom porukom postane jedna nova priča. Da živimo u Hollywoodu, Parizu ili Londonu, ljudi bi me dizali u nebesa, a budući da sam se za ovakav potez odlučila kao dizajnerica iz Bosne, šta sam mogla i očekivati od našeg mentaliteta. Hvala svima!

Jeste li, uopće, mogli očekivati tako negativnu reakciju? Šta ste iz svega toga naučili?

– Svugdje na svijetu ljudi imaju različita mišljenja o potezima drugih. Nisam, naravno, očekivala takav snažan odjek, ali mislim da nije bila riječ samo o haljini, već i o nekim drugim stvarima o kojima nije ni vrijeme ni mjesto da govorimo. Učim svakim danom kao i svaki čovjek, svaki dan je nova škola.

Je li Vas razočarala činjenica što ste morali objašnjavati Vašu dobru namjeru?

– Nisam razočarana, nema razloga.

S druge strane, koliko je bilo onih koji su Vam prišli i čestitali?

– Naravno da postoje ljudi koji su mi čestitali, koji su samo shvatili moju namjeru. Neko mora čitati između redova, a neko ne može ni to. Možda nije Hollywood mjera, ali mjera jeste sadašnjost. I u tome živimo. Kreativnost i umjetnost, kao film i moda. To ide ruku uz ruku.

Fotografije koje objavljujemo u našem magazinu nastale su u saradnji s modnom blogericom Ajlom Hodžić… Kako je došlo do te saradnje?

– Glavni motiv bio je spontanost! Ajla voli što ja radim, ja volim što ona radi. Jedan prirodni spoj. Htjele smo već duže vremena zajedno raditi. Onda sam došla na ideju da uslikam dizajn koji sam radila tokom cijele godine (otkako sam počela kao NV)- jubilarni photoshoot NV. Svi moji unikatni ručno rađeni modeli. I nas dvije u toj priči. Inspiracija: lično ta osoba za koju je odjevni predmet rađen. Znači nije jedna kolekcija, ali, opet, slaže se sve zajedno i kao jedna kolekcija funkcionira, jer se prepoznaje moj rukopis. Postoji takozvana ‘crvena linija’. Ručni rad mi je glavni pečat, osim kvalitetnog materijala. Svaki komad je unikatan, ima svoju priču kao i svaka osoba! Snimanje je bilo u mom stanu, gdje nastaju sve te ideje.

Općenito, kakvo imate mišljenje o modnim blogerima i koliko je njihova uloga bitna u razvoju bh. modne scene?

– Sve više kompanija vide modne blogere kao najbolji način za generiranje publiciteta. Putem njih mnoge žene dolaze direktno u dodir s brendovima. Mnogo žena će prvo pogledati što misle blogeri o toj odjeći ili cipelama prije nego što će same otići da kupi. Časopisi mogu mjesec kasnije objaviti neki event, a blogeri već sutradan članak na njihovoj web stranici, tako da su blogeri postali bitni. Fashion blogovi su novi marketinški alat za modne kuće – marketing i moda.

Posljednjih godina sve je češća pojava da prestižni modni dizajneri osmišljavaju kolekcije za komercijalne modne kuće… Karl Lagerfeld, Roberto Cavalli, Stella McCartney, Isabel Marant za H&M, Moschino, a sad i Jean Pole Gaultier za “Lindex”… I dok ljubitelji visoke mode ovakve poteze kritiziraju zbog “pojeftinjavanja” imena, obični ljudi im se raduju. Kakav je Vaš stav?

– Za mene je saradnja sa H&M jedna velika PR-akcija! Šta za H&M znači povećanje prihoda. Tako je promet od H&M u novembru porastao zbog saradnje s Isabel Marant za 21 posto. Isabel Marant 2013 kolekcija je izazvala zakrčenje webshopa i satima duge redove u radnjama širom svijeta. Ove godine su izabrali Alexandera Wanga, što je pametan potez. On je sin dvoje tajlandskih imigranata u San Franciscu i vrlo je popularan u SAD-u i Aziji. To su dva velika tržišta na kojima se može mnogo novca zaraditi. Za Wanga je saradnja pogotovo jedna velika promcija njegovog brenda. Dizajniranjem za H&M privlači ciljnu grupu koju inače njegov dizajn sebi ne može priuštiti. Ako im se njegova odjeća svidi, onda postoji brza mogućnost da u budućnosti štede za kreaciju od Wanga. Međutim, kupci neće razmišljati o osnovnom razlogu, oni su samo sretni zbog saradnje jer dobijaju dizajnersku odjeću po smiješnoj cijeni.

Kao modna dizajnerica, gdje Vi najradije kupujete odjeću?

– U Holandiji: Van Ravenstein, SPRMRKT, de Bijenkorf, ZARA, H&M.
I uvijek naglasim, volim kombinovati skupe stvari s jeftinim. Također, kupujem stvari u outletima.

Otkrijete nam na kojim projektima trenutno radite i šta novo možemo uskoro očekivati iz “Nina Varga” radionice?

– Ne volim pričati unaprijed o nečemu što još nije tu. Ali, dizajner treba uvijek biti produktivan. Volim da iznenadim. “Work hard in silence, let succes make the noise!” (Radi naporno u tišini i pusti da uspjeh napravi buku).

[nggallery id=546]

 

 

Pročitajte još

U skladu s novom europskom regulativom, nadogradili smo politiku privatnosti i korištenja kolačića. Koristimo kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Slažem se Pročitaj više

Politika privatnosti