Kinezi bojkotovali reklamu Dolce & Gabbana nazvavši je rasističkom

Piše: Redakcija

Poznati modni brend “Dolce & Gabbana” našao se na udaru javnosti nakon objavljivanja videa za online kampanju na kineskom tržištu koja je zbog svog sadržaja proglašena rasističkom. Nakon što su video pregledali milioni gledalaca uslijedila je žučna rasprava koja je “usijala” kinesku društvenu mrežu “Weibo” što je dovelo do otkazivanja njihove revije u Shanghaiu.

“D&G” je objavio tri videa pod nazivom “DG Loves China”, a u spornom videu mlada kineska manekenka muči se kako bi pojela tradicionalna talijanska jela špagete, pizzau i canolle pomoću štapića, dok joj muški glas govori kako pravilno treba jesti. Nakon što manekenka treba pojesti canolle čuje se glas koji joj govori: “Je li prevelik za tebe”, što je izazvalo bijes kod kineske publike koja je ovu reklamu okarakterisala kao rasističku. Kinezi su vrlo brzo preprlavili društvene mreže komentarima uvrede na račun slavnog modnog brenda ističući kako se ovim potezom vrijeđaju tradicionalni kineski običaji stari nekoliko stotina godina. Ubrzo nakon toga, uklonjeni su sporni videi, a ubrzo se oglasio i Stefanno Gabbana koji je pokušao izgladiti stvar, ali je samo navukao još veći gnjev Kineza.

View this post on Instagram

#DGlovesChina ? More like #DGdesperateforthatChineseRMB lol.  In a bid to further appeal to luxury's covetable Chinese consumers, @dolcegabbana released some hella offensive “instructional” videos on the usage of chopsticks.  Pandering at it's finest, but taken up a notch by painting their target demographic as a tired and false stereotype of a people lacking refinement/culture to understand how to eat foreign foods and an over-the-top embellishment of cliché ambient music, comical pronunciations of foreign names/words, and Chinese subtitles (English added by us), which begs the question—who is this video actually for?  It attempts to target China, but instead mocks them with a parodied vision of what modern China is not…a gag for amusement. Dolce & Gabbana have already removed the videos from their Chinese social media channels, but not Instagram.  Stefano Gabbana has been on a much-needed social media cleanse (up until November 2nd), so maybe he kept himself busy by meddling with the marketing department for this series. Who wants to bet the XL cannoli “size” innuendos were his idea? Lmao. • #dolceandgabbana #altamoda #rtw #dgmillennials #stefanogabbana #shanghai #chinese #italian #cannoli #meme #wtf #dumb #lame #chopsticks #foodie #tutorial #cuisine #italianfood #asianmodel #asian #chinesefood #dietprada

A post shared by Diet Prada ™ (@diet_prada) on

–Pa cijeli svijet zna da se u Kini jede štapićima, a u zapadnom se svijetu koristi viljuška i nož. Stvarno ste posvađani s mozgom- napisano je na njegovom Instagram profilu za koji je kasnije Stefanno izjavio kako je hakiran kao i zvanični nalog “D&G”, odbacujući tvrdnje da je on napisao sporni komentar.

Kreator se potom oglasio putem medija istakavši kako mu je jako žao zbog cijele situacije koja je prema njegovom mišljenju preuveličana, nakon čega se još jedanput izvinio svim Kinezima naglasivši kako izuzetno cijeni Kineze i kinesku kulturu.

Ipak, ovo nije jedini skandal vezan za njihove aktivnosti na azijskom području. Oni su prošle godine snimili kampanju na ulicama Pekinga gdje su pored modela fotografisali slučajne prolaznike i turiste. Oni su i tada bili tema kineske štampe koja ih je optužila da predstavljaju pogrešnu sliku Kine koja je danas moderna zemlja. Kompanije se ni tada nije oglasila povodom optužbi, ali su ipak odlučili ukloniti sporne fotografije sa društvenih mreža.

Da im skandali nisu strani, javnost je saznala prije pet godina kada su osuđeni na zatvorsku kaznu u trajanju od godinu i osam mjeseci, a izrečena im je i novčana kazna od 400 miliona eura. Ipak, dvojac se nije našao iza rešetaka, ali su morali platiti kaznu u visini od 343 miliona eura.

Pročitajte još

U skladu s novom europskom regulativom, nadogradili smo politiku privatnosti i korištenja kolačića. Koristimo kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Slažem se Pročitaj više

Politika privatnosti