Novosti

Saznajte koliko kalorija gubimo baveći se različitim sportskim disciplinama

Fiizička aktivnost je jako bitna za zdravlje cjelokupnog organizma, a gubitak kalorija značajan je za pravilno funkcionisanje i rad srca. Kada se želimo osloboditi viška kalorija bitno je precizno izračunati svoju težinu, godine i druge faktore čime možemo približno izračunati potrošnju kalorija tokom određenih aktivnosti. Ukoliko ste odlučili da preostale jesenje dane otpočnete bavljenjem sporta i toliko željenim mršavljenjem, možda će vam biti od pomoći podaci uz koju aktivnost koliko kalorija možete da sagorite. Precizniji podaci se dobijaju računanjem i tom prilikom u obzir se uzimaju težina, godine starosti i još ponešto, ali i ovo će vam biti dovoljno dobar vodič prilikom donošenja konačne odluke.

Ukoliko se osvetite plivanju sat vremena, sagorit ćete 720-840 kalorija. Uz lagano plivanje gubite 528 kalorija, a najžustrijim plivanjem “spržit ćete” 892 kalorije. Za sat vremena vožnje bicikla moguće je sagoriti i do 1.000 kalorija. Žene prosječne težine sagore 850, a muškarci čak 950 kalorija. Za sat vremena preskakanja konopca muškarci će izgubiti 850, a žene 750 kalorija. Sagorit ćete 1.074 kalorije ako trčite brzo, odnosno 12 kilometara na čas, a izaberete li sporije trčanje (8 km/h)- 755 kalorija.

Prilikom brzog trčanja troši se 33 odsto kalorija po minutu više nego pri sporijem trčanju, dok trčanje na traci sagorijeva oko 819 kalorija. Poslije jednog časa zumbe možete imati 400-700 kalorija manje. Zumba je sjajna, posebno za žene, jer će vam izvajati tijelo mnogo ljepše nego aerobik ili pilates. Ukoliko se odlučite za planinarenje ili naporniju šetnju prirodom, potrošit ćete između 400-700 kalorija za sat.