Goran Kodelja: Šta je žena bez “Lisce” u ormaru

Piše: Redakcija

Najpoznatiji regionalni brand ženskog donjeg veša i kupaćih kostima “Lisca” prošle sedmice, na radost brojnih pripadnica ljepšeg spola, u našoj prijestolnici je otvorio još jedno prodajno mjesto. Tako ćete “Liscine” proizvode moći potražiti i u Sarajevo City Centru u jednoj od njihovih franšiznih radnji. Inače, ova kompanija uskoro će proslaviti svoj 60. rođendan, a uprkos teškoj ekonomskoj situaciji, kako u Regionu, tako i šire, ovaj brand bilježi rast u prodaji i nove poslovne uspjehe. Žene, jednostavno, vjeruju “Lisci”. Upravo o novootvorenim objektima, filozofiji poslovanja, planovima, te tajni njihovog uspjeha razgovarali smo s Goranom Kodeljom, generalnim direktorom ovog slovenskog branda.

direktor lisice 01 SS Goran Kodelja: Naša marketinška filozofija vodi se time da ispred sebe uvijek vidimo zadovoljnu mušteriju

Još jedna franšizna “Liscina” radnja otvorena je u Sarajevu. Koliko, inače, imate svojih radnji u BiH i koliko se ova posljednja razlikuje od prethodnih?

– To je naša 12. samostalna radnja na teritoriju BiH. Inače, imamo taj koncept na teritoriju cijele bivše Jugoslavije da većinu posla napravimo u vlastitim maloprodajnim mjestima. Trgovina se u posljednje vrijeme puno promijenila i robne marke kao što su naše “Lisca” i “Cheek by Lisca”, moraju imati vlastita prodajna mjesta. Sve velike robne marke to imaju. Već je 10 godina otkako smo ušli u taj prodajni koncept i za to vrijeme smo u zemljama bivše Jugoslavije otvorili više od 120 vlastitih, franšiznih maloprodajnih mjesta.

Sarajevo je dovoljno veliki grad da može imati četiri ili pet prodajnih mjesta “Lisca”. Trenutno imamo četiri, a planiramo otvoriti i petu. Naš novootvoreni poslovni objekt ima novi koncept opreme. Samo još jedna radnja u Bosni ima taj koncept. Inače, naša filozofija je ta da sve naše radnje moraju biti jednake i da ih mušterije odmah prepoznaju, te da se u njima fino osjećaju. Tako će se i potrošači vraćati.

Vraćanje potrošača svakako ima veze s edukacijom Vašeg trgovinskog osoblja. Šta te edukacije podrazumijevaju i koliko često se održavaju?

– Najvažnije je da je naše osoblje sposobno poslužiti potrošače na pravi način. Sve možemo lijepo napraviti i trudimo se u cijelom poslovnom procesu, ali, na kraju, dođe prodaja. Edukacije osoblja imamo dva puta godišnje. Inače, sve vrijeme radimo s kolegicama, jer razmjenom iskustava možemo mnogo naučiti. Naša marketinška filozofija vodi se time da ispred sebe uvijek vidimo zadovoljnu mušteriju. Oni moraju biti zadovoljni, ne samo proizvodom, nego i uslugom na prodajnom mjestu. Ne stvaramo sebi iluziju da drugi nisu uspješni. Konkurencija je velika i treba se truditi do kraja. Na tom kraju je prodajno mjesto i sve mora biti savršeno.

direktor lisice 06 SS Dva puta godišnje “Lisca” vrši edukaciju trgovinskog osoblja

Kako stoji “Lisca” u BiH u odnosu na ostale u Regionu? Kolika je potražnja?

– BiH nije veliko tržište, ali je uprkos tome za nas strateško. Ovdje smo uspjeli održati visok imidž robne marke. Kao grupa “Lisca” napravimo 30 miliona eura realizacije godišnje. To je solidan promet. BiH nam u takvoj strukturi predstavlja četiri do pet posto, time smo zadovoljni i naš je cilj da zadržimo taj nivo prodaje. Na dobrom smo putu.

“Lisca” se može pohvaliti veoma dugom tradicijom. Uskoro ćete proslaviti 60. rođendan. U čemu je tajna uspjeha ovog branda?

– Najprije, u kvalitetnom proizvodu. On je taj koji nosi sve. Ali, možemo to i obrnuti. Možete imati odličan proizvod, ali ako na maloprodajnim mjestima na uslužiš mušteriju kako treba, nema rezultata. Zato je najbolje imati dobru kombinaciju produkta i usluge. Tri stvari su bile presudne u posljednjih 10 godina koje su nas pomakle naprijed odnosno u prvu ligu donjeg rublja u evropskoj i svjetskoj mjeri. Pravovremeno smo odlučili graditi koncept vlastite maloprodajne mreže.

Ako to nemate, onda nemate kome prodavati. Drugo, isključivo radimo i prodajemo pod vlastitim robnim markama “Lisca” i “Cheek by Lisca”. Treće, što je veoma važno u tekstilnoj branši, jeste da na teritorijama bivše republike, posebno u Sloveniji, mnoge firme su izgubile poziciju jer nisu proizvodnju bazirali na teritorijama gdje su troškovi niži. U Sloveniji je radna snaga toliko skupa da to, jednostavno, ne prolazi. Sve veće robne marke su promijenile mjesto proizvodnje. Danas se mnogo proizvodi u Jugoistočnoj Evropi, a ništa u Zapadnoj. Odlučili smo ići tim putem. To nas danas čini uspješnim.

Kad je “Lisca” uvela liniju za muškarce?

– Prije malo duže od dvije godine. Nismo pogriješili. Ta linija se zove “Lisca Men”, dobro smo istudirali koji su pravi artikli koji se najbolje prodaju na tržištu. Naši produkti su vrlo kvalitetni i to je ono što daje sigurnost potrošačima. Nismo skupi, ali nismo ni najjeftiniji. Naš omjer kvaliteta i cijene je izuzetan. To nam vodi igru u pravom smjeru i na muškom programu.

U čemu je razlika između marki “Lisca” i “Cheek by Lisca”?

– U Ljubljani smo otvorili prvu samostalnu radnju “Cheek by Lisca” i mnogo radimo na njenom razvoju. S njom targetiramo neku drugu ciljnu grupu žena. Ako je “Lisci” fokus žena u pravom u smislu te riječi, odnosno ona koja želi biti ženstvena, onda je “Cheek by Lisca” malo opuštenija varijanta, više trendy. Na kraju, žena može izgledati ovako ili onako, ali uvijek mora imati samopouzdanje i to je ono čime se vodimo prilikom dizajniranja obiju naših robnih marki.

direktor lisice 12 SS Novootvorena radnja u Sarajevo City Centru

U koliko evropskih zemalja danas postoji brand “Lisca”?

– Strateška tržišta su, naravno, zemlje bivše Jugoslavije, a tome treba dodati još pet-šest strateških zemalja. Na Zapadu su to: Njemačka, Italija i Holandija, na Istoku: Češka, Rusija i Turska. U Njemačkoj prodamo blizu tri miliona eura, što je 10 posto u strukturi cijelog prometa s tim da smo u Njemačkoj prošle godine povećali proizvodnju za 10 posto. U Holandiji smo prošle godine povećali prodaju za čak 50 posto, jer smo uspjeli ući u lanac trgovina s rubljem, gdje uopće nije bilo lako ući.

Kakvi su vaši planovi za 2014. godinu?

– Znamo da je kriza na tržištu velika. Ne troši se kao što se nekad trošilo, ali unatoč tome svake godine uspijevamo realizirati veću prodaju. Planiramo i ove godine prodaju povećati barem pet posto, a s malo sreće mogli bismo doći i do 10 posto. Dobro smo krenuli u prva tri mjeseca. U zemljama u Regionu smo robna marka broj jedan i tu nema mogućnosti za neki veći napredak, osim održavanja te pozicije. Ali, možemo još napredovati u Njemačkoj, Rusiji, Holandiji, Italiji, Češkoj i to su naše ambicije.

Ko su “Liscini” dizajneri?

– U cijelom odjeljenu razvoja imamo 50 zaposlenih. To je naš “know how” koji čuvamo i nije nešto što se može napraviti preko noći. Prošle su godine da bismo to znanje i taj koncept akumulirali. Imamo ekipu od pet-šest dizajnera koji rade za nas i svako određeno vrijeme popunjavamo tu ekipu s novim dizajnerima koji dolaze s fakulteta s najboljim ocjenama. Ako negdje nismo do kraja principijelni u smislu održavanja troškova pod kontrolom, onda je to razvoj. To je nešto najbitnije što jedna modna industrija mora imati.

Koliko dugo ste na funkciji generalnog direktora i jeste li zadovoljni ostvarenim rezultatima?

– Jesam i moram reći da mi ovaj posao predstavlja zadovoljstvo. Uskoro će biti 10 godina kako sam na ovoj funkciji. Neću zaboraviti kada su me vlasnici “Lisce” pitali da li bih preuzeo ovu funkciju. Tad sam rekao da je mala mogućnost, jer je sjedište “Lisce” daleko od mog doma. Trebalo je mnogo voziti. Na kraju smo to, nekako, dogovorili i nije mi žao. Uživam u ovom poslu. Naročito zbog toga što smo puno toga pokazali i imamo rezultate. A kad imate dobre rezultate, i posao lakše ide.

 

Pročitajte još

U skladu s novom europskom regulativom, nadogradili smo politiku privatnosti i korištenja kolačića. Koristimo kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Slažem se Pročitaj više

Politika privatnosti