Kultna čizma: Znate li priču o popularnim Uggsicama…

Piše: Redakcija

Za uspješan biznis nije dovoljno samo imati dobru ideju. To vrlo dobro zna Brian Smith, osnivač Ugg Australia kompanije i autor knjige „Rođenje brenda” („The Birth of A Brand”). On je u intervjuu za Business Insider iznio šest biznis lekcija koje stoje iza planetarnog uspjeha Ugg čizama, odnosno brenda, piše portal Mojafirma.rs

Danas se ove prepoznatljive čizme mogu naći u gotovo svakom tržnom centru na svetu. Međutim, one nisu od početka bile tako dobro prihvaćene među svojom ciljnom grupom. Kad su se pojavile, 1979, Smit je mjesecima putovao, obilazeći potencijalne kupce od vrata do brata, u namjeri da ih ponudi surferskim prodavnicama i prodajući ih iz kombija na surferskim takmičenjima s ne baš mnogo uspjeha.

Ali, početkom osamdesetih, trend je zaživio, a Smithov mali biznis prerastao je u multimilionsku kompaniju. Prodao je ovu kompaniju Deckersu 1995. godine za precijenih 14.6 miliona. Ugg je i dalje prepoznatljiv i uspješan brend na globalnom nivou.

Vratimo se na biznis lekcije koje stoje iza ovog brenda.
1. Malo blaženog neznanja

Dok je gradio Ugg brend, Smith je naišao na nekoliko velikih prepreka, uključujući i činjenicu da su ove čizme popularne samo zimi i da Amerikanci ne razumiju šta znači nošenje ovčje kože po bilo kakvom vremenu, zbog čega su se prodavale isključivo kao obuća za zimu. To su stvari koje Smit nije predvidio, a kaže da je upravo neznanje o tim preprekama ono što je učinilo da se kreće naprijed. „Da sam znao za sve te barijere i prepreke, odustao ih,” kaže on i dodaje da je neznanje ono što mu je pomoglo da uspe.
2. Istrajnost je nezamjenljiva

Ako istinski vjerujete u svoju ideju i držite se toga, vremenom će i drugi ljudi početi da vjeruju u nju. „Istrajnost je ono što vam je potrebno, zato što postoji prekretnica, i kad prođe taj period, sve dugo se namješta samo,” kaže Smit.

Kad je Ugg doživio neuspjeh na početku, Smith je mogao lako da izađe iz cijele priče: da rasproda inventar i smanji dugovanja. Umjesto toga, on je odabrao posvećenost, lično nudeći Uggs surferskim prodavnicama i radeći teške poslove u međuvremenu, kako bi osigurao vlastiti opstanak. Uskoro je stigao do prekretnice, koja je za njega imala takav ishod da je Ugg postao najprije nacionalno, a potom i globalno prepoznat brend.
3. S ciljnom grupom na „ti”

U pokušaju da se predstavi široj ciljnoj grupi koja obilazi robne kuće, Smit je platio glamurozne reklame u novinama s modelima koji su razdragano nosili Uggs čizme. Nakon nekoliko mjeseci, ispostavilo se da su kampanje promašaj, pa je Smit zamolio svoje prijatelje surfere za mišljenje. „Ovi oglasi su tako lažni! Ovi modeli ni ne surfaju!”, čuo je uskoro i uvidio da se reklame ne dopadaju njegovoj primarnoj ciljnoj grupi, pa je počeo da snima reklame s pravim surferima, koristeći slike koje bi sam napravio. U roku od dva mjeseca, prodaja se sa 30.000 dolara popela na 400.000.

4. Kreće se od manjeg

Logičan put ka poslovnom uspjehu je učiniti da što veći broj ljudi upozna i kupi vaše proizvode. Međutim, nemoguće je odmah postati vidljiv na mejnstrim tržištu; najprije je potrebno okupiti manju publiku i potom je proširivati.

Smith je počeo tako što je nudio svoje čizme većim prodajnim lancima, u nadi da će tako doći do mejnstrim publike. Ali, ono što nije uvidio je da prvo mora da osvoji niše, odnosno manje, surferske prodavnice, s obzirom na to da je proizvod primarno namijenjen surferima. Jednom kada su Ugg čizme postale popularne među ovom ciljnom grupom, uskoro su počele da postaju privlačne i široj publici.

5. Strast je gorivo

Iznad svega, Smith vjeruje u istinsku strast ka onome što radite. U tome, smatra on, leži tajna poduzetničkog uspjeha: „Ako volite to, bez obzira šta se desi, preživjećete. Morate stvarno voljeti ono što radite i znati da u tome postoji potencijal. To je ono što vas čini odanim svojoj misiji.”

Sredinom osamdesetih Smit je pronašao nove investitore, a svaki je imao udio kompanije podjednak onima koje su imali ostali. Smith je ubrzo uvidio da se njegovo vlasništvo sada svelo na 25 posto i da je izgubio kontrolu nad vlastitim biznisom. Ipak, ostao je uz Ugg i počeo da radi kao prodavač, lagano zarađujući sve više i više kroz komisionu prodaju i postepeno se vratio na nivo korporacije. Istinski je vjerovao u svoj proizvod i bio spreman da radi štagod je potrebno da njegova kompanija bude uspješna.
6. Treba znati kada odstupiti

Smithovo najvažnije pravilo za poduzetnike je: važno je voljeti ono što radiš, a to znači i da znaš kad je potrebno da odstupiš od zadataka koje uklanjaju svu radost iz tvog rada. Istina je da se svaki poduzetnik suočava s mnoštvom neglamuroznih poslova i zadataka, ali važno je znati razliku između manjih smetnji i velikih odgovornosti. Za Smita, ovo je konkretno značilo delegiranje administrativnog dela posla i fokus na prodajne snage.

Umjesto da primorava sebe da uđe u ulogu koju ne želi, on ju je prepustio nekome ko se u njoj bolje snalazi. Iako to može biti stresno u smislu da je potrebno prepustiti kontrolu nekoj drugoj osobi za ono što nam je važno, upravo uspješni poduzetnici umiju da prepoznaju kad nisu najpodobniji za zadatak i prepuste ga onome ko jeste.

Pročitajte još

U skladu s novom europskom regulativom, nadogradili smo politiku privatnosti i korištenja kolačića. Koristimo kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Slažem se Pročitaj više

Politika privatnosti